Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
Bir Fırsat Bulsam Mesleğim Olsa
Meslek edindirme ve eğitim
–
Medeniyetlerin Beşiğinde Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
Çok Kültürlü Eğitim, Öğretim teknolojileri, Öğretmen Eğitimi
27.12.2024 – FAZİLET KARAKUŞ
ORTA-AĞIR ZİHİNSEL ENGELİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN HAZIRLANAN OKUMA- YAZMA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI: BİR DURUM ÇALIŞMASI
Bu çalışma ile, orta-ağır zihinsel engeli ve otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler için hazırlanan Okuma-Yazma Dersi Öğretim Programı ve bu programa ilişkin süreci incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmada, nicel ve nitel verilerin birleştirildiği araştırma yaklaşımı olan karma yöntem kullanılacaktır. Araştırmada, hem nicel hem nitel yaklaşımla yapılabilen, amacı, belli bir duruma ilişkin sonuçlar ortaya koymak olan durum çalışması (case study) yapılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Mersin ili merkez ilçelerinde, ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen özel eğitim öğretmenleri, veliler ve öğrenciler oluşturacaktır. Araştırmada, Okuma-Yazma Öğretim Programı’ na ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan “Öğretmen Görüş Anketi”, programı uygulamaya ilişkin öğretmen görüşlerinin ve program ile ilgili veli görüşlerinin verileri “Açık Uçlu Soru Formu” ile toplanacaktır. Ayrıca programla ilgili öğretmenlerin oluşturdukları dokümanlar incelenecek ve programın uygulama sürecine ilişkin dersliklerde gözlemler yapılacaktır. “Öğretmen Görüş Anketi” ve “Gözlem Formu” ile elde edilen sayısal veriler SPSS paket programı, “Açık Uçlu Soru Formları” ile elde edilen veriler ise betimsel analiz kullanılarak analiz edilecektir.
01.04.2019 – 01.01.2021 FAZİLET KARAKUŞ
STEAM TEMELLİ FEN ÖĞRETİMİNİN ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN STEAM PERFORMANSLARINA, TASARIM TEMELLİ DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE STEAM TUTUMLARINA ETKİSİ
21.yy’da, bilim ve teknolojinin ilerlemesi ile ülkeler yaşanan değişim ve gelişmelere uyum sağlayabilmek ve dünyada var olan rekabet içerisinde ayakta kalabilmek için çağın gerekliliklerini yerine getirebilen nesiller yetiştirme gibi bazı önemli gereksinimleri karşılamaya özen göstermeye başlamışlardır. Ülkeler öğretim programlarında bazı düzenlemeler yapma yoluna gitmişlerdir. Bu bağlamda STEAM (Science-Fen, Technology-Teknoloji, Engineering- Mühendislik Mathematics-Matematik and Art-Sanat) eğitimi ve STEAM eğitimini gerçekleştirebilmek için tasarım temelli düşünme becerisi ülkelerin öğretim programlarında yer almaya başlamıştır. Tasarım temelli düşünme ve STEAM uygulamaları bireylere üretim odaklı olma, eleştirel düşünme, yaratıcılık, problem çözme, inovasyon, girişimcilik, üretkenlik ve sorumluluk gibi 21.yy becerilerini kazandırmaktadır. Bu beceriler doğrultusunda üretimi sağlamak toplumun ve ekonominin ilerlemesine de katkıda bulunacaktır. Bu araştırmanın amacı üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin STEAM performanslarının, tasarım temelli düşünme becerilerinin ve STEAM tutumlarının STEAM temelli fen öğretimine göre nasıl değiştiğini incelemektir. Araştırma karma yöntem araştırmasının gerekçelerinden genişletme yaklaşımına dayalı olarak gerçekleştirilecektir. Karma yönteme göre kurgulanan bu araştırmada iç içe deneysel desen kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Adana Bilim ve Sanat Merkezi’nde Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı’na (BYFP) devam eden iki deney, iki kontrol grubundan oluşan 5.sınıf toplam 40 öğrenci oluşturacaktır. Araştırmanın nicel verileri, ‘’STEAM Performans Değerlendirme Formu’’, “Tasarım Temelli Düşünme Becerilerine İlişkin Performans Değerlendirme Formu” ve ‘’STEAM Tutum Testi’’ ile toplanacaktır. Araştırmanın nitel verileri yapılandırılmış gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanacaktır.
01.04.2019 – 01.01.2021 FAZİLET KARAKUŞ