Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
BİR MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI İLE SINIF SÖYLEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Amaç bölümünde bahsedilen öğretmenlerin kendilerine ve öğrencilerine verilen rollere uygun sınıf ortamları oluşturmaları verilecek hizmet içi eğitimlerin öğretmen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlı ve programlı olması teorik bilginin yanında öğretmenin kendi sınıf ortamında uygulayabileceği eğitimleri kapsaması gerekmektedir Böyle bir hizmet içi eğitim öğretmenlere kısa bir süre içinde bilgi vermek ya da herhangi bir konuda farkındalık oluşturmak amacıyla hazırlanan geleneksel hizmet içi eğitimlerden farklı olmalıdır Öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında değişim meydana getirmeyi amaçlayan bu tür hizmet içi eğitimlere mesleki gelişim adı verilmektedir Günümüzde mesleki gelişim meslekte büyümeyi ve gelişmeyi desteklemek için sistematik olarak hazırlanmış düzenli fırsatları ve yaşantıları içeren uzun dönemli bir süreç olarak algılanmaktadır Villegas Reimers 2003 Araştırmalar öğretmenlerin mesleki gelişim programlarına katılmaları sonucu pedagojik alan bilgilerinin arttığı Frey ve Fisher 2009 Morais Neves ve Alfonso 2005 Seymour ve Osana 2003 inançlarının ve sınıf içi uygulamalarının değiştiği Cobb Wood ve Yackel 1990 Kallestad ve Olweus 1998 Wood ve Bennett 2000 Andrews and Lewis 2002 Timperley ve Phillips 2003 ve öğrencilerin başarı seviyelerinin yükseldiğini Borko ve Puntam 1995 Grosso de Leon 2001 Phillips 2003 Vogt ve Rogalla 2009 göstermiştir Literatürde belirtilen etkili mesleki gelişim programlarının içeriklerine uygun olarak bu projede öğretmenler 4 haftalık teorik bir hizmet içi eğitim aldıktan sonra 4 haftalık bir uygulamalı eğitim alacaktır Projeye 20 gönüllü MEB e bağlı devlet okullarında çalışan sınıf öğretmenleri katılacaktır Teorik eğitimlerde diyalojik ve otoriter söylemlerin kullanıldığı sınıf ortamlarına ait örnek videolar izlenerek bu videolar üzerinden otoriter ve diyalojik söylem kavramları tartışılacaktır Uygulamalı eğitimde ise her bir öğretmenin uygulaması kaydedilerek bu öğretmenlere kendi uygulamalarına dönük olarak uzmanlar tarafından bireysel dönütler verilecektir Diyalojik ve otoriter söylemin sınıf kültürüne olan etkisini araştırmak amacıyla bu süreç zarfında öğretmenlerden uygulamalarda başarılı olanlar eğitimler sırasında en fazla gelişim kaydeden öğretmenler arasından 5 öğretmen seçilerek bu öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları bir video kayıt cihazı yardımıyla kaydedilecektir Bu kayıtlar sonrasında transkript edilerek analizleri yapılacaktır Bu öğretmenlerin eğitim öncesi ve sonrası sınıf kültürleri analiz edilerek diyalojik söylemin sınıf kültürü üzerindeki etkileri ortaya konmaya çalışılacaktır

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.04.2013 – 16.05.2016 YILMAZ SAĞLAM, SEDAT KANADLI

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Araştırmacı

Diğer kategoride proje bulunamadı!