Translation, Adaptation, and Validation of the Children’s Mathematics Anxiety Scale into Turkish

Pegem journal of Education and Instruction, vol. 15, no. 3, pp. 99–111

Utkun Aydın, Meriç Özgeldi, Funda Dalkılınç

2025 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index Link
Analyzing mathematics teachers’ questions on the concepts of mean, median, and mode using TinkerPlots: A focus on the type of mathematical knowledge

International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 17, no. 1, pp. 193–214

Kenan Gökdağ, Meriç Özgeldi, Nazım Özkan

2025 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
What's metacognition got to do with the relationship between test anxiety and mathematics achievement?

EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, vol. 39, no. 3, pp. 2509–2529

Utkun Aydın, Meriç Özgeldi

2024 Hakemli SSCI Q2 Link
Teacher noticing skills in mathematics education: A meta-synthesis of recent studies

Pedagogical Perspective, vol. 3, no. 2, pp. 358–384

Ayten Öztürk, Meriç Özgeldi

2024 Hakemli H.W.Wilson Education Full Text Link
Unveiling students' explorations of tessellations with Scratch through mathematical aesthetics

INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, vol. 54, no. 10, pp. 2103–2121

Kenan Gökdağ, Meriç Özgeldi, İlker Yakın

2023 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index Link
8th Graders’ Interpretation of Equal Sign in Scratch: Pan Balance Activities

Education Quarterly Reviews, vol. 5, no. 4, pp. 79–97

Nazım Özkan, Meriç Özgeldi, Erman Uzun

2022 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Farklı Çözüm Yollarının Karmaşıklık Düzeyi ile Sınıf İçi Öğrenci Sorularının Bilişsel Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Turkish Studies-Educational Sciences, vol. Volume 17 Issue 5, no. Volume 17 Issue 5, pp. 1015–1051

Şerife Zaimoğlu, Rıdvan Ezentaş, Meriç Özgeldi

2022 Hakemli TR DİZİN Link
How Do Pre-service Mathematics Teachers Organize Information Sources in the WebQuest?

EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol. 21, no. 91, pp. 236–255

Meriç Özgeldi, İlker Yakın

2021 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index Link
Identifying Competency Demands in Calculus Textbook Examples: the Case of Integrals

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, vol. 19, no. 1, pp. 171–191

Meriç Özgeldi, Utkun Aydın

2021 Hakemli SSCI Q2 3 atıf Link
Unpacking the Roles of Metacognition and Theory of Mind in Turkish Undergraduate Students' Academic Achievement: A Test of Two Mediation Models

CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, vol. 21, no. 4, pp. 1333–1365

Utkun Aydın, Meriç Özgeldi

2019 Hakemli SSCI Q4 Link
The PISA Tasks: Unveiling Prospective Elementary Mathematics Teachers' Difficulties with Contextual, Conceptual, and Procedural Knowledge

SCANDINAVIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol. 63, no. 1, pp. 105–123

Utkun Aydın, Meriç Özgeldi

2019 Hakemli SSCI Q2 5 atıf Link
How a learner self regulates reading comprehension a case for graduate level reading

US-China Education Review, vol. 7, no. 10, pp. 22–28

Fatma Kayan Fadlelmula, Meriç Özgeldi

2010 Hakemli EBSCO Link
Analysis of mathematical tasks in Turkish elementary school mathematics textbooks

Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 2, no. 2, pp. 2277–2281

Meriç Özgeldi, Yasemin Esen

2010 Hakemli SCOPUS 10 atıf Link
Exploring the quality of the mathematical tasks in the new Turkish elementary school mathematics curriculum guidebook: the case of algebra

ZDM Mathematics Education, vol. 42, no. 5, pp. 483–491

Behiye Ubuz, Ayhan Kürşat Erbaş, Bülent Çetinkaya, Meriç Özgeldi

2010 Hakemli SCOPUS, EBSCO,ERIH 15 atıf Link
Utilization of theoretical and conceptual frameworks: An analysis of national mathematics education theses published in 2019-2023

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 20, no. 2, pp. 284–298

Aslıhan Osmanoğlu, Meriç Özgeldi

2024 Hakemli TR DİZİN Link
Analysis of middle school mathematics teachers evaluations of skill-based questions within the framework of mathematical competencies

Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 535–583

Çiğdem Bozkuş, Meriç Özgeldi

2024 Hakemli TR DİZİN Link
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Çarpma ve Bölme İşlemlerine Yönelik Kavramsal Anlamalarının İncelenmesi

İlköğretim Online, vol. 17, no. 4, pp. 1812–1829

Aslıhan Osmanoğlu, Meriç Özgeldi

2019 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
1924-2018 Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Geometrik Düşünme Alışkanlıkları Bakımından İncelenmesi

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 131–146

Emine Eraslan Yalçın, Meriç Özgeldi

2019 Hakemli TR DİZİN 4 atıf Link
Ders Araştırması Kapsamında Matematik Öğretmen Adayları Cebir Öğretiminde Sanal Manipülatifleri Nasıl Kullanmaktadır?

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 152–179

Dilan Temel Doğan, Meriç Özgeldi

2018 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
Matematiğin Gerçek Hayatla İlişkilendirilmesi: Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Nasıl İlişkilendirme Kurduklarına Yönelik Bir İnceleme

Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 8, no. 3, pp. 438–458

Meriç Özgeldi, Aslıhan Osmanoğlu

2017 Hakemli TR DİZİN 8 atıf Link
Interpretation of unknown and variables prior to formal algebraic instruction

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 21, no. 4, pp. 1317–1326

Meriç Özgeldi

2013 Hakemli TR DİZİN Link
Explaining dimensions of middle school mathematics teachers use of textbooks

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, pp. 24–36

Meriç Özgeldi

2012 Hakemli TR DİZİN Link
Diğer kategoride makale bulunamadı!