An Examination of the Relationship Between Teacher Candidates' Readiness for Teaching, Teaching Motivation, and Commitment to the Teaching Profession
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 54, no. 1, pp. 140–173
Münevver Melis Tekin, Ramazan Karatepe, Tuğba Yanpar
Mobil Destekli Flipgrid Uygulamasının 5.Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Konuşma Kaygısı ve Kelime Gelişimi Üzerindeki Etkileri ve Öğrencilerin Flipgrid ile İlgili Görüşleri
Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, vol. Year: 17 - Number:102, no. Year: 17 - Number:102, pp. 1–16
Murat Salman, Tuğba Yanpar
Effectiveness of ethnomathematics-based learning on students’ mathematical literacy: a meta-analysis study
Discover Education, vol. 3, no. 1, pp. –
Ryan Angga Pratama, Tuğba Yanpar
Turkish adaptation of motivation scale for instructional podcast material
i-manager's Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 4, pp. 1–
Tolga Çay, Tuğba Yanpar
Examining Studies on Improving English Speaking Skills as a Foreign Language: A Meta-Synthesis Study
OALib, vol. 11, no. 08, pp. 1–17
Murat Salman, Tuğba Yanpar
Investigating the effect of instruction designed according to the ARCS model enriched with web 2.0 tools on students mathematics achievement and motivation
i-manager's Journal on School Educational Technology, vol. 19, no. 3, pp. 21–
Huriye Yavuzkan, Tuğba Yanpar, Figen Kılıç
Examining the relationship between technology addiction and peer bullying levels of secondary school students
i- manager's Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 3, pp. 41–
Esra Malkoç, Tuğba Yelken
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN AÇIK HAVA OYUN/ÖĞRENME ALANINDA MATEMATİK ETKİNLİĞİ UYGULAMALARI: BİR DURUM ÇALIŞMASI
International Innovative Education Researcher, vol. CİLT 3 SAYI 3, no. CİLT 3 SAYI 3, pp. 1–34
Didem Özsırkıntı, Tuğba Yelken
ÖĞRETMENLERİN DİSİPLİNLERARASI EĞİTSEL OYUN TASARIMININ MES-LEKİ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ VE ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ DEĞİŞİMLERİN İNCELENMESİ
The Journal of Academඈc Socඈal Scඈence, vol. 138, no. 138, pp. 305–317
Hatice Gözde Uysal, Tuğba Yelken
Developing a technological value-orientation perception scale for teacher candidates
EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, vol. 60, no. 2, pp. 109–124
Mehmet Selim Yıldırım, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak
Son Sınıf Öğrencisi Öğretmen Adaylarının Okullardaki Öğretmenlik Uygulaması Hakkındaki Görüşleri
Kesit Akademi, vol. 35, no. 35, pp. 333–353
Kerem Şahin, Tuğba Yelken
Investigation of the effect of using web 2.0 supported plickers assessment method in mathematics course on students attitudes and motivations towards the course
i-manager’s Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 3, pp. 15–
Ebru Köse, Tuğba Yelken
ÖĞRETMEN ADAYLARININ E-ÖĞRENME ORTAMLARINDA SOSYAL BULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK HAZIRBULUNUŞLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 147, no. 147, pp. 532–550
Işıl Gılıç, Tuğba Yelken
Unlocking Learning Potential: An Experimental Study on the Impact of TPACK-Enhanced Flipped Learning in Mathematics Education
i-manager's Journal on School Educational Technology, vol. 19, no. 2, pp. –
Dicle Kadirhan, Tuğba Yelken, Zafer Kadırhan
Görsel Sanatlar Destekli Geometri Öğretiminin Öğrencilerin Yaratıcı Kişilik Özelliklerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
Kesit Akademi Dergisi, vol. 37, no. 37, pp. 552–567
Hatice Gözde Uysal, Tuğba Yelken
An Investigation on the Technological Competency Self- Evaluation Levels of English Language Teachers
Shanlax International Journal of Education, vol. 11, no. 1, pp. 126–142
Kerem Şahin, Tuğba Yelken
Distance education students' structured query language achievements and attitudes toward web-based instruction: Second Life versus the Enocta learning management system/adobe connect
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, vol. 30, no. 4, pp. 1132–1144
Mesut Özonur, Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken
Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Farkındalıklarıyla 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Inonu University, vol. 23, no. 3, pp. 1578–1597
Mustafa Aydoğan, Ramazan Karatepe, Tuğba Yelken
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına Yönelik Swot Analizi
Kesit Akademi Dergisi, vol. 32, no. 32, pp. 517–542
Münevver Melis Tekin, Tuğba Yelken
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN DÜZENLENEN MERKEZİ HİZMET İÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN BU KURSLARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
ASOS Journal, vol. 10, no. 135, pp. –
Kerem Şahin, Tuğba Yelken
3D printers as an educational tool in gifted education: effective use, problems and suggestions
Journal for Educating Gifted Young Scientists (JEGYS), vol. 10, no. 2, pp. 159–172
Cüneyt Akyol, Mutlu Uygur, Tuğba Yelken
Developing speaking and creative writing skills through web 2.0 supported CLIL and web 2.0
International Innovative Education Researcher, vol. 2, no. 2, pp. –
İ.ışıl Gılıç, Tuğba Yelken
TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIFTA ZİHİN HARİTALAMA TEKNİĞİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 49, pp. 253–276
Halil İbrahim Kabadayı, Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken
Evaluation of Distance Learning Practices (From the Instructors Perspective): Planning, Implementation and Evaluation
Education Quarterly Reviews, vol. 5, no. 1, pp. 1–21
Tugba İnciman Celik, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Investigation of Preparatory School Students’ Cyber-Loafing Levels and Views on Distance Education English Curriculum: A Mixed Method Study
Shanlax International Journal of Education, vol. 11, no. S1-Dec, pp. 104–123
Tolga Çay, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Öğretim Elemanlarının ve Lisansüstü Öğrencilerinin Birbirlerine Olan Beklentileri ile Metaforik Algılarının İncelenmesi
Turkish Journal of Educational Studies, vol. 9, no. 1, pp. 1–22
Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken
ORTAOKUL 6. SINIF ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE YÖNELİK DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ
The Journal of Social Sciences, vol. 50, no. 50, pp. 572–591
Alican Gülle, Tuğba Yelken
Classroom Life Perception Scale: A Scale Development Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, vol. 14, no. 1, pp. 253–264
Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken
The effect of planned writing model on writing anxiety, self-efficacy and B2 Level achievement of learners of Turkish as a foreign language
Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 17, no. , pp. 458–471
Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken
Private high school students’ English demotivation and their stereotyped thoughts about foreign languages: A mixed method study
Turkish Studies, vol. Volume 16 Issue 1, no. Volume 16 Issue 1, pp. 43–62
Tuğba Yelken, Seda Baysal
Exploration of CEIT Prospective Teachers' Views on Technology and Human Values with the Symbolic Interaction Approach
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 50, no. 1, pp. 434–457
Hatice Sancar Tokmak, Mehmet Selim Yıldırım, Tuğba Yelken
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal-Duygusal Ahlaki Gelişimleri ile Öğretmen ve Öğrencilerin Bu Konudaki Görüşlerinin İncelenmesi
Turkish Studies-Educational Sciences, vol. Volume 16 Issue 1, no. Volume 16 Issue 1, pp. 99–118
Tuğçe Baykal, Tuğba Yelken
Okul Öncesi Eğitimi Bünyesindeki Farklı Kurumlarda Yer Alan Anasınıflarında Aile Katılımı Çalışmalarının Ebeveyn ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), vol. 8, no. 67, pp. 683–695
Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken, Figen Kılıç
Measurement Scale Development: Researcherly Disposition in Teacher Education in Turkey
Bulletin of Education and Research, vol. 43, no. 1, pp. 1–30
Gürol Yokuş, Tuğba Yelken
Türk Dili Dersinde Mobil Destekli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyonlarına ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Düzeylerine Etkisi
uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 13, no. 71, pp. 754–765
İsmail Karakuş, Tuğba Yelken, Figen Kılıç
Pre-Service Teachers' Satisfaction with Service Quality in Education Faculty
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol. 48, no. 48, pp. 390–408
Murat Boran, Tuğba Yelken
Investigating Stakeholders' Views on Technology Integration: The Role of Educational Leadership for Sustainable Inclusive Education
SUSTAINABILITY, vol. 12, no. 24, pp. 10354–24
Mutlu Uygur, Burak Ayçiçek, Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken
ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞERLENDİRME TERCİHLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GENEL YETERLİK ALGILARININBELİRLENMESİ
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 29, no. 1, pp. 339–353
Betül Karaduman, Tuğba Yelken
Teaching-Learning Process Self-Efficacy Beliefs Scale (TLPSEBS) for Academic Staff: A Scale Development Study
Asian Journal of Education and Training, vol. 6, no. 1, pp. 47–56
Mutlu Uygur, Tuğba Yelken
Analysis of problems encountered by instructors teaching Turkish as a foreign language to Syrian children and their opinions on their participation in the certification program for teaching Turkish as a foreign language
Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 16, no. 1, pp. 185–212
Ufuk Özkale, Tuğba Yelken
Ortaokul Öğrencileri Düşünme Becerileri Dersinde Eleştirel Düşünme Becerileri Gelişim Sürecini Nasıl Deneyimler?
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 63–82
Ali Cin, Tuğba Yelken
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK PROGRAMLAMA ÖZ YETERLİLİK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol. 10, no. 2, pp. 345–365
Esra Cesur Özkara, Tuğba Yelken
The Effects of Pre-service English Language Teachers’ Making Vocabulary Learning Materials in Web-Supported Situated Learning Environment on Their Vocabulary Learning
English Language Teaching, vol. 13, no. 4, pp. 52–
Kerim Ünal, Tuğba Yelken
The Development of Transformative Learning Scale for Information and Communication Technologies
TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING, vol. 25, no. 4, pp. 989–1006
Mesut Yıldırım, Tuğba Yelken
Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri ile Toplumsal Değerlere Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 61–77
Koçoğlu Ayhan, Ayhan Koçoğlu, Tuğba Yelken, Sedat Kanadlı
İlkokul Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Fen Bilimleri Dersinde Yapılan Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi
Turkish Journal of Educational Studies, vol. 7, no. 3, pp. –
Ufuk Özkale, Figen Kılıç, Tuğba Yelken
ÖZEL YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AİLE VE OKULA YÖNELİK DEMOKRATİK ORTAM ALGILARININ BELİRLENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 20, no. 1, pp. 252–268
Halil Bolat, Tuğba Yelken
Designing online professional learning network for developing researcherly dispositions of pre-service teachers
International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 5, no. 3, pp. 242–256
Gürol Yokuş, Tuğba Yelken
ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ İLE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Uluslarararsı Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 12, no. 65, pp. 741–755
Ali Cin, Tuğba Yelken
Technology-enhanced Self-directed Language LearningBehaviors of EFL Student Teachers
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY, vol. 10, no. 3, pp. 229–245
Sayed Masood Haidari, Tuğba Yelken, Cenk Akay
Analyzing Academic Members' Expectations from a Performance Evaluation System and Their Perceptions of Obstacles to Such an Evaluation System: Education Faculties Sample
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 48, no. 2, pp. 1299–1339
Gürol Yokuş, Tuğba Yelken
A Meta-Analysis of Research on Technological Pedagogical Content Knowledge by Gender
Contemporaray Educational Technology, vol. 10, no. 4, pp. 358–380
Binnur Ergen, Tuğba Yelken, Sedat Kanadlı
ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN KARİYERLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR DURUM ÇALIŞMASI
Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 41, pp. 493–509
Halil Bolat, Tuğba Yelken
The Effect of the Web Based Digital Story Applications on the Digital Literacy Levels of Turkish Teacher Candidates
Asian Journal of Education and Training, vol. 4, no. 2, pp. 132–136
Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken
Analyzing the Views of Pre-Service Teachers on the Use of AugmentedReality Applications in Education
European Journal of Educational Research (EU-JER), vol. 7, no. 4, pp. 849–860
Mutlu Uygur, Tuğba Yelken, Cenk Akay
Suriyeli Öğrencilere Türkçe Dil Becerileri Kazandırma Sürecinde İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri
Journal of Qualitative Research in Education, vol. 6, no. 2, pp. 1–30
Ayhan Koçoğlu, Tuğba Yelken
Language Difficulties That International Postgraduate Students Experience During Their Education with the Medium of Turkish Language
Journal Of Language and Linguistic Studies, vol. 14, no. 1, pp. 194–210
S,M Haidari, Tuğba Yelken
The Effect of Flipped Classroom Model on Students' Classroom Engagement in Teaching English
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, vol. 11, no. 2, pp. 385–398
Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi
Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 371–412
Esra Özkara Cesur, Esra Cesur Özkara, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Social presence and motivation in online environments: Second Life versus the Enocta Learning Management System/Adobe Connect
Australasian Journal of Educational Technology, vol. 34, no. 3, pp. 1–14
Mesut Özonur, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak
Eğitim Fakültesi ile Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının ve Etkili Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 144–164
Murat Boran, Tuğba Yelken
Ortaöğretim Öğrencilerinin, Dijital Oyunların İngilizce Kelime Öğrenimine Katkısına Yönelik Görüşleri.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 346–346
Sibel Ceylaner, Tuğba Yelken
Teachers’ Perception: Competent or Not in Curriculum Development
Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES), vol. 5, no. 4, pp. 56–73
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Kürşat Karasolak, Esra Cesur
Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Memnuniyet Düzeyleri ve Gelecek Beklentisi Algılarının incelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği
Yükseköğretim Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 1–9
Mutlu Uygur, Tuğba Yelken
Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Hizmet Kalite Algılarının ve Kurumsal Aidiyet Düzeylerinin İncelenmesi: Eğitim Fakültesi Örneği
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 1–18
Gürol Yokuş, Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken
Evaluating Lifewide Learning Habits of Academicians for Sustainable Development
Discourse and Communication for Sustainable Education, vol. 7, no. 2, pp. 132–143
Buket Aslandağ Soylu, Tuğba Yelken, Mustafa Kemal Külekçi
The Relationship between Writing Anxiety and Writing Disposition among Secondary School Students
Eurasian Journal of Educational Research, vol. 16, no. 63, pp. 335–352
Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken, Ömer Özer
How do the cognitive load self efficacy and attitude of pre service teachers shift in the multimedia science learning process
Educational Research and Reviews, vol. 11, no. 8, pp. 743–764
Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken
Development of the Resistance Scale towards Technology Supported Instruction: Exploratory and Confirmatory Factor Analysis
International Online Journal of Educational Sciences, vol. 8, no. 4, pp. 199–214
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Turkish Students Demotivation to Study English A Scale Development
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, vol. 18, no. 3, pp. 755–777
Kerim Ünal, Tuğba Yelken
İngilizce Öğretmen Adaylarının Epistomolojik İnançlarının ve Çalışma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 9, no. 45, pp. 650–662
Volkan Lütfi Pan, Tuğba Yelken
Preparing Digital Stories through the Inquiry-Based Learning Approach: Its Effect on Prospective Teachers' Resistive Behaviors toward Research and Technology-Based Instruction
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol. 16, no. 6, pp. 2141–2165
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Innovation Practices in Elementary School Science and Technology Course and Their Effects on Students
TED EĞİTİM VE BİLİM, vol. 40, no. 180, pp. 247–263
Kavacık Levent, Levent Kavacık, Tuğba Yelken, Tuğba Yanpar Yelken, Hikmet Sürmeli
Effects of creating digital stories on foreign language education pre service teachers TPACK self confidence
Educational Studies, vol. 41, no. 4, pp. 444–461
Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken
İntel Öğretmen Programı Karma Modeli Hizmetiçi Eğitimi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri Teachers Opinions about Intel Teacher Programme in service training with face to face education and distance education
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 38, pp. 673–673
Esra Cesur, Tuğba Yelken
Preschool Teacher Candidates' Research Qualifications and Anxiety Level towards Research
Eurasian Journal of Educational Research, vol. 15, no. 60, pp. 57–74
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Gürol Yokuş, Esra Hacımüftüoğlu, Muhammet Güray Bizkevelci, Must...
İlkokul 3 sınıf Öğrencilerinin Teknoloji Kavramına ilişkin Metaforik Algıları Metaphoric perceptions of Primary 3rd Class Students about Tehnology Concept
The Journal of Academic Social Science Studies, vol. , no. 39, pp. 509–527
Ergen Binnur, Tuğba Yelken
Araştırma Direnci Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
The Journal of International Social Research, vol. 8, no. 40, pp. 621–621
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
The effect of digital story preperation on technological pedagogical content knowledge TPCK self confidence
The Anthropologist, vol. 22, no. 2, pp. 185–195
Tuğba Yelken, Halil Erdem Çocuk, Gamze Yavuz Konokman, Volkan Lütfi Pan
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının ve Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi
International Online Journal of Educational Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 648–665
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Investigation of Preschool Teacher Candidates attitudes towards learning and their entrepreneurship levels Okul öncesi öğretmeni adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarının ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi
International Online Journal of Educational Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 648–665
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine İlişkin Algıları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 2, pp. 267–281
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Yaşam Boyu ÖğrenmeYeterliklerine İlişkin AlgılarıThe Perceptions of Academicians in Education Faculties on Their Lifelong Learning Competencies
Hacettepe University Journal of Education, vol. 29, no. 2, pp. 267–281
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
An Emerging Trend in Today s World for Future Societies Life Wide Learning a Scale Development and Application Study for Undergradutes in Faculties of Education
The New Educational Review, vol. 36, no. 2, pp. 217–228
Buket Aslandağ Soylu, Tuğba Yelken
Pre service Teachers Perceptions on Development of Their IMD Competencies through TPACK based Activities
Educational Technology and Society, vol. 16, no. 2, pp. 243–256
Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken, Gamze Yavuz Konokman, Gamze Yavuz Konokman
Eğitim Fakültesi Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Anlayışa Uygunluğunun Değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi Örneği
Journal of Qafqaz University: Philology and Pedagogy, vol. 1, no. 2, pp. 216–227
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Betül Fakıoğlu, İpek Yıldız
İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Değerler Eğitiminin Mevcut Durumunun Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 10, pp. 44–58
Taha Yazar, Tuğba Yelken
Belgian and Turkish pre-service primary school teachers' metaphoric expressions about mathematics
Eurasian Journal of Educational Research, vol. 50, no. 1, pp. 21–42
Çiğdem Kılıç, Tuğba Yelken
Okul Öncesi Eğitim Programı Dil Alanı İle İlgili Etkinliklerin Uygulanmasına İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies, vol. 6, no. 7, pp. 305–320
Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken, İlknur Emsal Aslantürk, Meltem Güçlü
Science teaching and technology for pre service teachers Virtual simulations versus wet laboratory experiments
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, vol. 5, no. 1, pp. 1–10
Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken
The Danish And The Turkish Education Systems Comparative Studies
Unge Pedagoger, vol. 4, no. 1, pp. 23–33
Cenk Akay, Tuğba Yelken
Differences in the educational software evaluation process for experts and novice students
Australasian Journal of Educational Technology, vol. 28, no. 8, pp. 1283–1297
Hatice Sancar Tokmak, Lütfi İncikabı, Tuğba Yelken
The Strategic Planning (SWOT) analysis outcomes and suggestions according to the students and the lecturers within the distance education system.
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol. 13, no. 2, pp. 267–276
Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Caner Özdemir, Mislina Gözübol, Ebrar Yıldız
Magnesium Applications for Fuel Economy and Energy Production
Materials Testing, vol. 53, no. 1, pp. 649–653
M K Külekçi, Tuğba Yelken, U Esme, Y Kazançoğlu
Değerler Eğitiminin İyileştirilmesi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi ve Bir Program Modülü Örneğinin Geliştirilmesi
Electronic Journal of Social Sciences, vol. 10, no. 38, pp. 80–98
Taha Yazar, Tuğba Yelken
The Effect of Group Based Activities on the Creativity of Teacher Trainees in a Material Development Course
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies., vol. 24, no. 2, pp. 191–200
Yelken Tuğba
Programmed instruction versus meaningful learning theory in teaching basic structured query language SQL in computer lesson
Computers & Education, vol. 55, no. 3, pp. 1287–1299
Yelken Tuğba
Key competences for lifelong learning The case of prospective teachers
Educational Research and Review, vol. 5, no. 10, pp. 545–556
Mehmet Şahin, Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken
Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması A Study to Develop A Scale For Prospective Teachers Democratic Tendency
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 94–108
Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken, Önder Sünbül
İlköğretim öğretmenlerinin değer kavramına yükledikleri anlamlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 39, no. 1, pp. 81–90
Fuziye Ayşe Balcı Karaboğa, Tuğba Yelken
Stratejik planlama uygulamalarına ilişkin İlk ve ortaöğretim okul müdürlerinin görüşleri
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 38–50
Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Lütfi Üredi
Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 94–108
Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken, Önder Sünbül
Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve yansıtıcı öğretmen özellikleriyle ilgili görüşleri
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 343–360
Nil Duban, Tuğba Yelken
İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Atatürkçülük İle İlgili Kavramları Algılamaları
Manas Journal of Social Studies, vol. 22, no. 22, pp. 213–223
Kadir Ulusoy, Tuğba Yelken
İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Projelerine Yönelik Görüşleri
e-Journal of New World Sciences Academy, vol. 4, no. 3, pp. 923–940
Eda Yalçın İncik, Tuğba Yelken
Özel İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin Niteliksel Olarak Belirlenmesi
Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 318–330
H Kaygan, Tuğba Yelken
Türkiye Almanya ve Danimarka Öğretmen Yetiştirme Programlarının Standartlarının İngilizce Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Kuramdan uygulamaya Eğitim Bilimleri (KUYEB), vol. 9, no. 44, pp. 2077–2094
Tuğba Yelken
Öğretmen Adaylarının Portfolyoları Üzerinde Grup Olarak Yaratıcılık Temelli Materyal Geliştirmenin Etkileri
Eğitim ve Bilim, vol. 34, no. 153, pp. 83–98
Tuğba Yelken
Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Performansa Dayalı Değerlendirme Materyallerine İlişkin Görüşlerinin ve Değerlendirmelerinin İncelenmesi
Journal of Qafqaz University, vol. 3, no. 24, pp. 222235–235
Tuğba Yelken, Devrim Alıcı
The Danish and Turkish Education Systems - Comparative studies
Unge Pedagoger, vol. 4, no. 4, pp. 23–33
Connie Stendal Rasmussen, Tuğba Yelken, Cenk Akay
İlköğretim 6 7 8 Sınıf öğrencilerinin taşımalı eğitimde karşılaştığı sorunlar Gülnar Örneği
Elementary Education Online(İlköğretim Online), vol. 8, no. 1, pp. 24–35
Mehmet Secer, Tuğba Yelken
Oluşturmacı Consructivist Yaklaşıma Dayalı İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersindeki Etkileri
Eurasian Journal Of Educational Research, vol. 6, no. 24, pp. 22–32
A Arslan, Tuğba Yanpar
İlköğretim Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan El Yapımı ve Teknoloji Temelli Materyallerin Yaratıcılık Boyutları Açısından İncelenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 12, no. 45, pp. 129–148
Tuğba Yelken, Özlem Koray, Ali Arslan, Ramazan Şükrü Parmaksız
Student Teachers s Perception Of İnstructional Technology Developing Materials Based On A Constructivist Approach
British Journal of Educational Technology., vol. 34, no. 1, pp. 67–74
Tuğba Yelken
The Effect of Content Sequence On Students Achievement In An Undergraduate Chemistry Course
Energy Education Science & Technology, vol. 9, no. 2, pp. 53–58
A Ayaş, Tuğba Yanpar Şahin, B Hazer
Öğretmen Adaylarının Yurt Dışı Hareketlilik Hakkındaki Görüşleri
Üniversite Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 174–181
Fırat Kılavuz, Tuğba Yelken
Investigating Challenges Facing Afghan University Students during COVID-19 Outbreak
Shanlax International Journal of Education, vol. 9, no. 4, pp. 341–351
Sayed Masood Haidari, Sayed Shafiullah, Tuğba Yelken
Pre-service Teachers' Perceptions and Views towards Instructional Technologies: A Study Based upon Synectic Model
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol. 18, no. 41, pp. 3008–3040
Tuğba Yelken, Seda Baysal
Trainer training program developed for instructors about student-centered teaching-learning processes and its effects: A study of a curriculum development in higher education
International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 13, no. 3, pp. 2981–3000
Mutlu Uygur, Tuğba Yelken
THE EFFECT OF FLIPPED CLASSROOM MODEL APPLICATIONS ON HIGH SCHOOL STUDENTS’ CLASSROOM ENGAGEMENT AND CLASSROOM LIFE PERCEPTIONS IN TEACHING ENGLISH
International Online Journal of Education and Teaching, vol. 8, no. 4, pp. 2523–2539
Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken
The Adaptation of Student Engagement Scale in Higher Education
International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 13, no. 3, pp. 3197–3211
Necmettin Kürtül, Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken
Uzaktan Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 28, no. 1, pp. 186–201
İsmail Karakuş, Tuğba Yelken
Ustun Yetenekli Ogrencilerin Egitimine Yonelik Sinif Ogretmeni Adaylarinin Tutumlarinin ve Goruslerinin Incelenmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 13, no. 27, pp. 447–463
Mutlu Uygur, Tuğba Yelken
Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı (SAD) Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 147–164
Gürol Yokuş, Tuğba Yelken
Uzaktan eğitim öğrencilerinin Enocta öğrenme yönetim sistemi hakkında görüşlerinin incelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. 50, pp. 283–302
Mesut Özonur, Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak
Hizmetiçi Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Trakya Eğitim Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 612–626
Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken, Gürol Yokuş
Felsefe Grubu Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları İle Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 3, pp. 1156–1175
Gamze Tuzer, Tuğba Yelken, Işıl Tanrıseven
Yaratıcı Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 26, no. 4, pp. 1–18
Figen Kılıç, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Foreign Language Learning in Turkey: A Comparative Look at Different Practices in Europe
International Journal of Languages’ Education and Teaching, vol. 1, no. Volume 6 Issue 1, pp. 414–423
Ömer Özer, Tuğba Yelken
Yenilikçi Materyal Tasarlamanın Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yenilikçilik Düzeylerine Etkisi
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 857–878
Gamze Yavuz Konokman, Gürol Yokuş, Tuğba Yelken
Hastane Okullarına Yönelik Geliştirilen Eğitici Eğitimi Programının Öğretmenler Üzerindeki Etkisi
Dicle Ün. ziya Göklap Eğ. Fak. Dergisi, vol. , no. 28, pp. 141–141
Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay
Araştırma temelli öğrenmenin fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ve araştırma becerileri üzerindeki etkisi
İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, pp. 708–722
Gülnihal Alkan Dilbaz, Tuğba Yelken, Özgelen Sinan
Eğitim Fakültelerindeki Öğretim Elemanlarının Hayat Boyu Öğrenme Yeterlikleri İle Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıklarının İncelenmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 3, pp. 872–884
Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Süreci Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 175–188
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 195–213
Fuziye Ayşe Balcı Karaboğa, Tuğba Yelken
Hastane Okullarının Mevcut Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Van YYÜ eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 321–351
Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay
Hastane Okullarında Mevcut Duruma İlişkin Öğretmen Görüşleri
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 321–351
Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay
Mersin Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Özgüven Algılarının İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 35–51
Hatice Sancar Tokmak, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Süreci Alanındaki Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 175–188
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Sınıf öğretmeni adaylarının TPAB lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi Mersin üniversitesi örneği
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, pp. 665–684
Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak
Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin İlk ve Orta Öğretim Okulu Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Milli Eğitim Dergisi, vol. 41, no. 195, pp. 67–90
Tuğba Yanpar Yelken, Lütfi Üredi, Figen Kılıç
The Problems Of The International Students Comparison Of Turkey And Belgium
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., vol. 1, no. 1, pp. 58–76
Yanpar Yelken T, Ünal K, Özonur M, Kamışlı H
THE PROBLEMS OF THE INTERNATIONAL STUDENTS COMPARISON OF TURKEY AND BELGIUM ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN PROBLEMLERİ TÜRKİYE VE BELÇİKA KARŞILAŞTIRMASI
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 58–58
Tuğba Yelken, Kerim Ünal, Mesut Özonur, Halil Kamışlı
Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 07, no. 13, pp. 277–277
Cenk Akay, Tuğba Yelken
Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler Sorumluluklar ve Davranış Kuralları
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 80–88
Hasan Gerçek, Mehmet Haluk Güven, Şükrü Oğuz Özdamar, Tuğba Yelken, Turhan Korkmaz
Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Uygulanan Fen Ve Teknoloji Dersine Yeni Fen Programına Yönelik Öğrencilerin Ve Öğretmenlerin Görüşleri
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 38, pp. 1–18
M Uygur, Tuğba Yanpar Yelken
Sosyal Bilgiler Dersinde Grup Çalışmasıyla Gazete Küpürlerinden Poster Oluşturma Tekniğinin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri
Milli Eğitim Dergisi, vol. 39, no. 185, pp. 314–327
M Uygur, Tuğba Yanpar Yelken
Changes To The Currıculum Of Primary Schools In Turkey The Perceptıons Of Teachers
e-Journal of New World Sciences Academy, vol. 5, no. 1, pp. 348–366
Tuğba Yelken, Çiğdem Kılıç
İlköğretim Programlarındaki Ortak Temel Becerilere İlişkin Öğretmen Görüşleri Elazığ İli Örneği
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, vol. 8, no. 2, pp. 47–54
Nuriye Semerci, Tuğba Yelken
İlköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine İlişkin Görüşleri
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 31–46
Tuğba Yanpar Yelken, Tuğba Yelken, Işıl Tanrıseven, Lütfi Üredi, Figen Kılıç
Liselerde Blok Ders Uygulamasının İncelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 1, pp. 263–278
T Yalar, Tuğba Yanpar Yelken
İlköğretim Müfettişleri ve Formatör Öğretmenlerin Öğretim Pogramlarında Yer alan Etkinliklerle İlgili Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konusunda Görüşleri Primary School Inspectors and Teachers Views About Teachers Problems and Solutions on Activities in Primary School Curriculum
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 225–249
Tuğba Yanpar Yelken
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tarih Konularının İşlenişinde Hypertext Kullanımı İle İlgili Görüşleri The Opinions of the Class Teachers Candidates Concerning the Hypertext Usage in Teaching History Lessons
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 198–208
K Ulusoy, Tuğba Yanpar Yelken, L Üredi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kanıt Temelli Öğretim
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 109–123
A Efendioğlu, Tuğba Yanpar Yelken
İngilizce Dersinde Okuma Yazma Becerilerinin Kazanılmasında Oluşturmacılık Temelli Sosyal Etkileşim Modelinin Etkisi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 189–202
C Akay, Tuğba Yanpar Yelken
İngilizce Dersinde Okuma Yazma Becerilerinin Kazanılmasında Oluşturmacılık Temelli sosyal Etkileşim Modelinin İncelenmesi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 189–202
Cenk Akay, Tuğba Yelken
Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 191–215
Tuğba Yelken, Öner Çelikkaleli, Burhan Çapri
İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal bilgiler Dersinde Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımları Konusundaki Görüşleri
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, vol. 1, no. 2, pp. 58–75
Tuğba Yanpar Yelken
Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 159–172
R Ş Parmaksız, Tuğba Yanpar
10 Sınıf Çözünürlük Konusunda Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Grup Çalışmalarının Kullanılması
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi., vol. 7, no. 11, pp. 113–122
Tuğba Yanpar, B Hazer, A Arslan
The Effects of Group activities on Social Studies Education via Constructivist Approach
Eğitim ve Bilim, vol. 30, no. 138, pp. 86–96
Tuğba Yanpar
Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturmacı Yaklaşımda Öğrencilerin Etkinlik Dosyalarını Yordayan Değişkenler
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 13, no. 2, pp. 513–526
Tuğba Yanpar
Üniversite Öğrencilerinin Lise Eğitimini Algılamaları ve İyileştirme İle İlgili Öneriler
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 381–402
Tuğba Yanpar, R Özen
The Comparison of content sequences on understanding of chemical substances for the university freshman students
Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 6, pp. 85–98
Tuğba Yanpar, B Hazer
Opinions of 5th Grade Students about different kind of materials and concept maps prepared by themselves based on Constructivist Approach in social studies
Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 51–64
Tuğba Yanpar
İlköğretim 3 Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri ve Çoklu Materyal Kullanmanın Öğrenciler Üzerindeki Çeşitli Etkileri
Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 26, no. 276, pp. 23–30
Tuğba Yelken
2001 İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturmacı Yaklaşımın Devlet Ve Özel Okul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelerine Etkisi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 463–482
Tuğba Yanpar Şahin
İlköğretim 6 sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelerini Tahmin Eden Çeşitli Değişkenler ve Tahmin Etme Güçleri
Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 3, pp. 133–138
Tuğba Yanpar, Ö S Çakır, B Şahin
İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Çeşitli Değişkenlerin Öğrencilerin Duyuşsal Alanlarını Açıklama Gücü
Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi, vol. 1, no. 19, pp. 43–49
Özlem Sıla Çakır, Tuğba Yelken, Baki Şahin
İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamların Multimedia Etkililiği
Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 68–73
Tuğba Yanpar
Comparison of Inductive and Deductive Content Sequence on Students Chemistry Achievement Attıtudes and Academic Self Concept
Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi, vol. 1, no. 19, pp. 177–185
N Yörük, Tuğba Yanpar, A İ Bozkurt
İlköğretimde Sosyal Bilgiler ve Matematik Dersinde Çeşitli Değişkenlerin Öğrenme Düzeyini Yordama Gücü
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 14, pp. 45–53
Tuğba Yelken
İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler ve Matematik Dersinde Öğretmen Öğrenci Etkileşim Sıklığının Denkleştirilmesinin Erişiye Etkisi
Eğitim ve Bilim Dergisi, vol. 22, no. 108, pp. 9–16
Tuğba Yanpar
İlköğretim Okullarında Sınıf İçi Öğretmen Öğrenci Etkileşimi Nasıl Olmalıdır
Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 23, no. 239, pp. 28–31
Tuğba Yanpar
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 22, no. 231, pp. 41–43
Tuğba Yelken
İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretmen Öğrenci Etkileşim Sıklığının Öğrenme Düzeyine Etkisi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 13, pp. 143–150
Tuğba Yanpar
İlkokul 4 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Benlik Kavramı Ders İçi Öğrenme ve Ders Dışı Çalışma Yolları ile Başarı İlişkisi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 10, pp. 43–48
Tuğba Yelken
Ankara İlkokullarındaki II Devre Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği ve Konu Alanlarıyla İlgili Görüşleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 9, pp. 257–262
Yanpar Tuğba
Teachers' Opinions Regarding the Turkish Language Proficiency of the Syrian Students in Relation to the Turkish Language Curriculum for the Primary Education Level
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI, vol. 6, no. 2, pp. 131–160
Kocoglu Ayhan, Yelken Tugba Yanpar
The Adoption of Mobile Devices as Digital Tools for Seamless Learning
DIGITAL TOOLS FOR SEAMLESS LEARNING, vol. , no. , pp. 297–324
Yokus Gurol, Yelken Tugba Yanpar
A SURVEY STUDY CHARACTERIZING TURKISH PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' TPACK COMPETENCIES
NEW DIRECTIONS IN TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE RESEARCH: MULTIPLE PERSPECTIVES, vol. , no. , pp. 339–356
Yelken Tugba Yanpar, Konokman Gamze Yavuz, Tokmak Hatice Sancar
Araştırma becerileri testinin (ABT) geliştirilmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. , pp. 305–332
Gülnihal Alkan Dilbaz, Sinan Özgelen, Tuğba Yanpar Yelken