An Examination of the Relationship Between Teacher Candidates' Readiness for Teaching, Teaching Motivation, and Commitment to the Teaching Profession

CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 54, no. 1, pp. 140–173

Münevver Melis Tekin, Ramazan Karatepe, Tuğba Yanpar

2025 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index 1 atıf Link
Mobil Destekli Flipgrid Uygulamasının 5.Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Konuşma Kaygısı ve Kelime Gelişimi Üzerindeki Etkileri ve Öğrencilerin Flipgrid ile İlgili Görüşleri

Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, vol. Year: 17 - Number:102, no. Year: 17 - Number:102, pp. 1–16

Murat Salman, Tuğba Yanpar

2024 Hakemli Index Copernicus 1 atıf Link
Effectiveness of ethnomathematics-based learning on students’ mathematical literacy: a meta-analysis study

Discover Education, vol. 3, no. 1, pp. –

Ryan Angga Pratama, Tuğba Yanpar

2024 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Turkish adaptation of motivation scale for instructional podcast material

i-manager's Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 4, pp. 1–

Tolga Çay, Tuğba Yanpar

2024 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Examining Studies on Improving English Speaking Skills as a Foreign Language: A Meta-Synthesis Study

OALib, vol. 11, no. 08, pp. 1–17

Murat Salman, Tuğba Yanpar

2024 Hakemli Google Scholar Link
Investigating the effect of instruction designed according to the ARCS model enriched with web 2.0 tools on students mathematics achievement and motivation

i-manager's Journal on School Educational Technology, vol. 19, no. 3, pp. 21–

Huriye Yavuzkan, Tuğba Yanpar, Figen Kılıç

2024 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Examining the relationship between technology addiction and peer bullying levels of secondary school students

i- manager's Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 3, pp. 41–

Esra Malkoç, Tuğba Yelken

2023 Hakemli ERIC Link
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN AÇIK HAVA OYUN/ÖĞRENME ALANINDA MATEMATİK ETKİNLİĞİ UYGULAMALARI: BİR DURUM ÇALIŞMASI

International Innovative Education Researcher, vol. CİLT 3 SAYI 3, no. CİLT 3 SAYI 3, pp. 1–34

Didem Özsırkıntı, Tuğba Yelken

2023 Hakemli Education FullText H.W.Wilson Link
ÖĞRETMENLERİN DİSİPLİNLERARASI EĞİTSEL OYUN TASARIMININ MES-LEKİ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ VE ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ DEĞİŞİMLERİN İNCELENMESİ

The Journal of Academඈc Socඈal Scඈence, vol. 138, no. 138, pp. 305–317

Hatice Gözde Uysal, Tuğba Yelken

2023 Hakemli Index Copernicus Link
Developing a technological value-orientation perception scale for teacher candidates

EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, vol. 60, no. 2, pp. 109–124

Mehmet Selim Yıldırım, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak

2023 Hakemli ESCI Link
Son Sınıf Öğrencisi Öğretmen Adaylarının Okullardaki Öğretmenlik Uygulaması Hakkındaki Görüşleri

Kesit Akademi, vol. 35, no. 35, pp. 333–353

Kerem Şahin, Tuğba Yelken

2023 Hakemli Index Copernicus Link
Investigation of the effect of using web 2.0 supported plickers assessment method in mathematics course on students attitudes and motivations towards the course

i-manager’s Journal of Educational Technology, vol. 20, no. 3, pp. 15–

Ebru Köse, Tuğba Yelken

2023 Hakemli ERIC Link
ÖĞRETMEN ADAYLARININ E-ÖĞRENME ORTAMLARINDA SOSYAL BULUNUŞLUK DÜZEYLERİ İLE MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK HAZIRBULUNUŞLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 147, no. 147, pp. 532–550

Işıl Gılıç, Tuğba Yelken

2023 Hakemli Index Copernicus Link
Unlocking Learning Potential: An Experimental Study on the Impact of TPACK-Enhanced Flipped Learning in Mathematics Education

i-manager's Journal on School Educational Technology, vol. 19, no. 2, pp. –

Dicle Kadirhan, Tuğba Yelken, Zafer Kadırhan

2023 Hakemli ERIC Link
Görsel Sanatlar Destekli Geometri Öğretiminin Öğrencilerin Yaratıcı Kişilik Özelliklerine ve Akademik Başarılarına Etkisi

Kesit Akademi Dergisi, vol. 37, no. 37, pp. 552–567

Hatice Gözde Uysal, Tuğba Yelken

2023 Hakemli Index Copernicus Link
An Investigation on the Technological Competency Self- Evaluation Levels of English Language Teachers

Shanlax International Journal of Education, vol. 11, no. 1, pp. 126–142

Kerem Şahin, Tuğba Yelken

2023 Hakemli ERIC Link
Distance education students' structured query language achievements and attitudes toward web-based instruction: Second Life versus the Enocta learning management system/adobe connect

COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, vol. 30, no. 4, pp. 1132–1144

Mesut Özonur, Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken

2022 Hakemli SCI-Expanded Q3 2 atıf Link
Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Farkındalıklarıyla 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Inonu University, vol. 23, no. 3, pp. 1578–1597

Mustafa Aydoğan, Ramazan Karatepe, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... 1 atıf Link
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına Yönelik Swot Analizi

Kesit Akademi Dergisi, vol. 32, no. 32, pp. 517–542

Münevver Melis Tekin, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Index Copernicus 1 atıf Link
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN DÜZENLENEN MERKEZİ HİZMET İÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİNE KATILAN ÖĞRETMENLERİN BU KURSLARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

ASOS Journal, vol. 10, no. 135, pp. –

Kerem Şahin, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Index Copernicus Link
3D printers as an educational tool in gifted education: effective use, problems and suggestions

Journal for Educating Gifted Young Scientists (JEGYS), vol. 10, no. 2, pp. 159–172

Cüneyt Akyol, Mutlu Uygur, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... 5 atıf Link
Developing speaking and creative writing skills through web 2.0 supported CLIL and web 2.0

International Innovative Education Researcher, vol. 2, no. 2, pp. –

İ.ışıl Gılıç, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Education FullText H.W.Wilson Link
TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIFTA ZİHİN HARİTALAMA TEKNİĞİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 49, pp. 253–276

Halil İbrahim Kabadayı, Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Index Copernicus
Evaluation of Distance Learning Practices (From the Instructors Perspective): Planning, Implementation and Evaluation

Education Quarterly Reviews, vol. 5, no. 1, pp. 1–21

Tugba İnciman Celik, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2022 Hakemli ERIC 1 atıf Link
Investigation of Preparatory School Students’ Cyber-Loafing Levels and Views on Distance Education English Curriculum: A Mixed Method Study

Shanlax International Journal of Education, vol. 11, no. S1-Dec, pp. 104–123

Tolga Çay, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Öğretim Elemanlarının ve Lisansüstü Öğrencilerinin Birbirlerine Olan Beklentileri ile Metaforik Algılarının İncelenmesi

Turkish Journal of Educational Studies, vol. 9, no. 1, pp. 1–22

Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken

2022 Hakemli Index Copernicus 1 atıf Link
ORTAOKUL 6. SINIF ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE YÖNELİK DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ

The Journal of Social Sciences, vol. 50, no. 50, pp. 572–591

Alican Gülle, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Copernicus Link
Classroom Life Perception Scale: A Scale Development Study

INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, vol. 14, no. 1, pp. 253–264

Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
The effect of planned writing model on writing anxiety, self-efficacy and B2 Level achievement of learners of Turkish as a foreign language

Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 17, no. , pp. 458–471

Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Private high school students’ English demotivation and their stereotyped thoughts about foreign languages: A mixed method study

Turkish Studies, vol. Volume 16 Issue 1, no. Volume 16 Issue 1, pp. 43–62

Tuğba Yelken, Seda Baysal

2021 Hakemli EBSCO Q2 Link
Exploration of CEIT Prospective Teachers' Views on Technology and Human Values with the Symbolic Interaction Approach

CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 50, no. 1, pp. 434–457

Hatice Sancar Tokmak, Mehmet Selim Yıldırım, Tuğba Yelken

2021 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal-Duygusal Ahlaki Gelişimleri ile Öğretmen ve Öğrencilerin Bu Konudaki Görüşlerinin İncelenmesi

Turkish Studies-Educational Sciences, vol. Volume 16 Issue 1, no. Volume 16 Issue 1, pp. 99–118

Tuğçe Baykal, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Sobiad Link
Okul Öncesi Eğitimi Bünyesindeki Farklı Kurumlarda Yer Alan Anasınıflarında Aile Katılımı Çalışmalarının Ebeveyn ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), vol. 8, no. 67, pp. 683–695

Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken, Figen Kılıç

2021 Hakemli Sobiad Link
Measurement Scale Development: Researcherly Disposition in Teacher Education in Turkey

Bulletin of Education and Research, vol. 43, no. 1, pp. 1–30

Gürol Yokuş, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
Türk Dili Dersinde Mobil Destekli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyonlarına ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Düzeylerine Etkisi

uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 13, no. 71, pp. 754–765

İsmail Karakuş, Tuğba Yelken, Figen Kılıç

2020 Hakemli Index Copernicus Link
Pre-Service Teachers' Satisfaction with Service Quality in Education Faculty

PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol. 48, no. 48, pp. 390–408

Murat Boran, Tuğba Yelken

2020 Hakemli TR DİZİN Link
Investigating Stakeholders' Views on Technology Integration: The Role of Educational Leadership for Sustainable Inclusive Education

SUSTAINABILITY, vol. 12, no. 24, pp. 10354–24

Mutlu Uygur, Burak Ayçiçek, Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken

2020 Hakemli SSCI 7 atıf Link
ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞERLENDİRME TERCİHLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GENEL YETERLİK ALGILARININBELİRLENMESİ

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 29, no. 1, pp. 339–353

Betül Karaduman, Tuğba Yelken

2020 Hakemli TR DİZİN
Teaching-Learning Process Self-Efficacy Beliefs Scale (TLPSEBS) for Academic Staff: A Scale Development Study

Asian Journal of Education and Training, vol. 6, no. 1, pp. 47–56

Mutlu Uygur, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Analysis of problems encountered by instructors teaching Turkish as a foreign language to Syrian children and their opinions on their participation in the certification program for teaching Turkish as a foreign language

Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 16, no. 1, pp. 185–212

Ufuk Özkale, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Journals Indexed in Eric 2 atıf Link
Ortaokul Öğrencileri Düşünme Becerileri Dersinde Eleştirel Düşünme Becerileri Gelişim Sürecini Nasıl Deneyimler?

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 63–82

Ali Cin, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK PROGRAMLAMA ÖZ YETERLİLİK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol. 10, no. 2, pp. 345–365

Esra Cesur Özkara, Tuğba Yelken

2020 Hakemli TR DİZİN
The Effects of Pre-service English Language Teachers’ Making Vocabulary Learning Materials in Web-Supported Situated Learning Environment on Their Vocabulary Learning

English Language Teaching, vol. 13, no. 4, pp. 52–

Kerim Ünal, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Journals Indexed in Eric 1 atıf Link
The Development of Transformative Learning Scale for Information and Communication Technologies

TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING, vol. 25, no. 4, pp. 989–1006

Mesut Yıldırım, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Journals Indexed in Eric 3 atıf Link
Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri ile Toplumsal Değerlere Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 61–77

Koçoğlu Ayhan, Ayhan Koçoğlu, Tuğba Yelken, Sedat Kanadlı

2020 Hakemli TR DİZİN Link
İlkokul Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Fen Bilimleri Dersinde Yapılan Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi

Turkish Journal of Educational Studies, vol. 7, no. 3, pp. –

Ufuk Özkale, Figen Kılıç, Tuğba Yelken

2020 Hakemli Türk Eğitim İndexi Link
ÖZEL YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN AİLE VE OKULA YÖNELİK DEMOKRATİK ORTAM ALGILARININ BELİRLENMESİ

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 20, no. 1, pp. 252–268

Halil Bolat, Tuğba Yelken

2020 Hakemli TR DİZİN Link
Designing online professional learning network for developing researcherly dispositions of pre-service teachers

International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 5, no. 3, pp. 242–256

Gürol Yokuş, Tuğba Yelken

2019 Hakemli OAJI, RAS, ISI, SOS, ASOS Index
ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ İLE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Uluslarararsı Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 12, no. 65, pp. 741–755

Ali Cin, Tuğba Yelken

2019 Hakemli Epsco, Sobiad,Türk Eğitim İndexi vb. 5 atıf Link
Technology-enhanced Self-directed Language LearningBehaviors of EFL Student Teachers

CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY, vol. 10, no. 3, pp. 229–245

Sayed Masood Haidari, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2019 Hakemli Scopus 6 atıf Link
Analyzing Academic Members' Expectations from a Performance Evaluation System and Their Perceptions of Obstacles to Such an Evaluation System: Education Faculties Sample

CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol. 48, no. 2, pp. 1299–1339

Gürol Yokuş, Tuğba Yelken

2019 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
A Meta-Analysis of Research on Technological Pedagogical Content Knowledge by Gender

Contemporaray Educational Technology, vol. 10, no. 4, pp. 358–380

Binnur Ergen, Tuğba Yelken, Sedat Kanadlı

2019 Hakemli Journals Indexed in Eric 14 atıf Link
ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN KARİYERLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR DURUM ÇALIŞMASI

Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 41, pp. 493–509

Halil Bolat, Tuğba Yelken

2019 Hakemli Sobiad,Researchbib,OAJI,Türk Eğitim İndexi
The Effect of the Web Based Digital Story Applications on the Digital Literacy Levels of Turkish Teacher Candidates

Asian Journal of Education and Training, vol. 4, no. 2, pp. 132–136

Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken

2018 Hakemli ERİC 2 atıf Link
Analyzing the Views of Pre-Service Teachers on the Use of AugmentedReality Applications in Education

European Journal of Educational Research (EU-JER), vol. 7, no. 4, pp. 849–860

Mutlu Uygur, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2018 Hakemli Scopus 10 atıf Link
Suriyeli Öğrencilere Türkçe Dil Becerileri Kazandırma Sürecinde İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri

Journal of Qualitative Research in Education, vol. 6, no. 2, pp. 1–30

Ayhan Koçoğlu, Tuğba Yelken

2018 Hakemli TR DİZİN 16 atıf Link
Language Difficulties That International Postgraduate Students Experience During Their Education with the Medium of Turkish Language

Journal Of Language and Linguistic Studies, vol. 14, no. 1, pp. 194–210

S,M Haidari, Tuğba Yelken

2018 Hakemli Journals Indexed in Eric
The Effect of Flipped Classroom Model on Students' Classroom Engagement in Teaching English

INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, vol. 11, no. 2, pp. 385–398

Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken

2018 Hakemli Journals Indexed in Eric 65 atıf Link
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TPAB Özgüvenlerinin İncelenmesi

Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 371–412

Esra Özkara Cesur, Esra Cesur Özkara, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2018 Hakemli TR DİZİN Link
Social presence and motivation in online environments: Second Life versus the Enocta Learning Management System/Adobe Connect

Australasian Journal of Educational Technology, vol. 34, no. 3, pp. 1–14

Mesut Özonur, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak

2018 Hakemli SSCI 8 atıf Link
Eğitim Fakültesi ile Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının ve Etkili Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 144–164

Murat Boran, Tuğba Yelken

2018 Hakemli Index Copernicus International (ICI) Link
Ortaöğretim Öğrencilerinin, Dijital Oyunların İngilizce Kelime Öğrenimine Katkısına Yönelik Görüşleri.

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 346–346

Sibel Ceylaner, Tuğba Yelken

2017 Hakemli EBSCO 2 atıf Link
Teachers’ Perception: Competent or Not in Curriculum Development

Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES), vol. 5, no. 4, pp. 56–73

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Kürşat Karasolak, Esra Cesur

2017 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Memnuniyet Düzeyleri ve Gelecek Beklentisi Algılarının incelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği

Yükseköğretim Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 1–9

Mutlu Uygur, Tuğba Yelken

2017 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index 3 atıf Link
Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Hizmet Kalite Algılarının ve Kurumsal Aidiyet Düzeylerinin İncelenmesi: Eğitim Fakültesi Örneği

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 1–18

Gürol Yokuş, Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken

2017 Hakemli Index Copernicus, Scientific Indexing Services, ASOS Index... Link
Evaluating Lifewide Learning Habits of Academicians for Sustainable Development

Discourse and Communication for Sustainable Education, vol. 7, no. 2, pp. 132–143

Buket Aslandağ Soylu, Tuğba Yelken, Mustafa Kemal Külekçi

2016 Hakemli Journals Indexed in Eric
The Relationship between Writing Anxiety and Writing Disposition among Secondary School Students

Eurasian Journal of Educational Research, vol. 16, no. 63, pp. 335–352

Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken, Ömer Özer

2016 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index 12 atıf Link
How do the cognitive load self efficacy and attitude of pre service teachers shift in the multimedia science learning process

Educational Research and Reviews, vol. 11, no. 8, pp. 743–764

Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken

2016 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Development of the Resistance Scale towards Technology Supported Instruction: Exploratory and Confirmatory Factor Analysis

International Online Journal of Educational Sciences, vol. 8, no. 4, pp. 199–214

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2016 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... 1 atıf Link
Turkish Students Demotivation to Study English A Scale Development

Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, vol. 18, no. 3, pp. 755–777

Kerim Ünal, Tuğba Yelken

2016 Hakemli SSCI Q4 5 atıf Link
İngilizce Öğretmen Adaylarının Epistomolojik İnançlarının ve Çalışma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 9, no. 45, pp. 650–662

Volkan Lütfi Pan, Tuğba Yelken

2016 Hakemli DOAJ,ASOS İndex
Preparing Digital Stories through the Inquiry-Based Learning Approach: Its Effect on Prospective Teachers' Resistive Behaviors toward Research and Technology-Based Instruction

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol. 16, no. 6, pp. 2141–2165

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2016 Hakemli SSCI 3 atıf Link
Innovation Practices in Elementary School Science and Technology Course and Their Effects on Students

TED EĞİTİM VE BİLİM, vol. 40, no. 180, pp. 247–263

Kavacık Levent, Levent Kavacık, Tuğba Yelken, Tuğba Yanpar Yelken, Hikmet Sürmeli

2015 Hakemli SSCI 2 atıf Link
Effects of creating digital stories on foreign language education pre service teachers TPACK self confidence

Educational Studies, vol. 41, no. 4, pp. 444–461

Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken

2015 Hakemli SSCI 16 atıf Link
İntel Öğretmen Programı Karma Modeli Hizmetiçi Eğitimi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri Teachers Opinions about Intel Teacher Programme in service training with face to face education and distance education

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 38, pp. 673–673

Esra Cesur, Tuğba Yelken

2015 Hakemli EBSCO, MLA, DOAJ, Proquest CSA (Linguistics and Language Behavior Abstracts, Sociological Abstracts)... 3 atıf Link
Preschool Teacher Candidates' Research Qualifications and Anxiety Level towards Research

Eurasian Journal of Educational Research, vol. 15, no. 60, pp. 57–74

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Gürol Yokuş, Esra Hacımüftüoğlu, Muhammet Güray Bizkevelci, Must...

2015 Hakemli ERIC, ESCI, Tr Dizin 3 atıf Link
İlkokul 3 sınıf Öğrencilerinin Teknoloji Kavramına ilişkin Metaforik Algıları Metaphoric perceptions of Primary 3rd Class Students about Tehnology Concept

The Journal of Academic Social Science Studies, vol. , no. 39, pp. 509–527

Ergen Binnur, Tuğba Yelken

2015 Hakemli SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini), EBSCO,MLA, ASOS,TEİ(Türk Eğitim İndeksi),ARASTIRMAX,Akademik D... Link
Araştırma Direnci Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi

The Journal of International Social Research, vol. 8, no. 40, pp. 621–621

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2015 Hakemli EBSCO, MLA, DOAJ, Proquest CSA (Linguistics and Language Behavior Abstracts, Sociological Abstracts)... 2 atıf Link
The effect of digital story preperation on technological pedagogical content knowledge TPCK self confidence

The Anthropologist, vol. 22, no. 2, pp. 185–195

Tuğba Yelken, Halil Erdem Çocuk, Gamze Yavuz Konokman, Volkan Lütfi Pan

2015 Hakemli SSCI 2 atıf Link
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının ve Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi

International Online Journal of Educational Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 648–665

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2014 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... 4 atıf Link
Investigation of Preschool Teacher Candidates attitudes towards learning and their entrepreneurship levels Okul öncesi öğretmeni adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarının ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi

International Online Journal of Educational Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 648–665

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2014 Hakemli Education Abstracts, Education Full Text, EBSCO, ERA, DOAJ... Link
Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine İlişkin Algıları

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 2, pp. 267–281

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2014 Hakemli SSCI Link
Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Yaşam Boyu ÖğrenmeYeterliklerine İlişkin AlgılarıThe Perceptions of Academicians in Education Faculties on Their Lifelong Learning Competencies

Hacettepe University Journal of Education, vol. 29, no. 2, pp. 267–281

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2014 Hakemli SSCI
An Emerging Trend in Today s World for Future Societies Life Wide Learning a Scale Development and Application Study for Undergradutes in Faculties of Education

The New Educational Review, vol. 36, no. 2, pp. 217–228

Buket Aslandağ Soylu, Tuğba Yelken

2014 Hakemli SSCI Link
Pre service Teachers Perceptions on Development of Their IMD Competencies through TPACK based Activities

Educational Technology and Society, vol. 16, no. 2, pp. 243–256

Hatice Sancar Tokmak, Tuğba Yelken, Gamze Yavuz Konokman, Gamze Yavuz Konokman

2013 Hakemli SSCI
Eğitim Fakültesi Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Anlayışa Uygunluğunun Değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi Örneği

Journal of Qafqaz University: Philology and Pedagogy, vol. 1, no. 2, pp. 216–227

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Betül Fakıoğlu, İpek Yıldız

2013 Hakemli Asos, ebsco
İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Değerler Eğitiminin Mevcut Durumunun Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 10, pp. 44–58

Taha Yazar, Tuğba Yelken

2013 Hakemli asos
Belgian and Turkish pre-service primary school teachers' metaphoric expressions about mathematics

Eurasian Journal of Educational Research, vol. 50, no. 1, pp. 21–42

Çiğdem Kılıç, Tuğba Yelken

2013 Hakemli SSCI 8 atıf
Okul Öncesi Eğitim Programı Dil Alanı İle İlgili Etkinliklerin Uygulanmasına İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi

The Journal of Academic Social Science Studies, vol. 6, no. 7, pp. 305–320

Halil Erdem Çocuk, Tuğba Yelken, İlknur Emsal Aslantürk, Meltem Güçlü

2013 Hakemli
Science teaching and technology for pre service teachers Virtual simulations versus wet laboratory experiments

Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, vol. 5, no. 1, pp. 1–10

Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken

2013 Hakemli SCI
The Danish And The Turkish Education Systems Comparative Studies

Unge Pedagoger, vol. 4, no. 1, pp. 23–33

Cenk Akay, Tuğba Yelken

2013 Hakemli
Differences in the educational software evaluation process for experts and novice students

Australasian Journal of Educational Technology, vol. 28, no. 8, pp. 1283–1297

Hatice Sancar Tokmak, Lütfi İncikabı, Tuğba Yelken

2012 Hakemli SSCI Q2 8 atıf Link
The Strategic Planning (SWOT) analysis outcomes and suggestions according to the students and the lecturers within the distance education system.

Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol. 13, no. 2, pp. 267–276

Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Caner Özdemir, Mislina Gözübol, Ebrar Yıldız

2012 Hakemli Journals Indexed in Eric
Magnesium Applications for Fuel Economy and Energy Production

Materials Testing, vol. 53, no. 1, pp. 649–653

M K Külekçi, Tuğba Yelken, U Esme, Y Kazançoğlu

2011 Hakemli SCI
Değerler Eğitiminin İyileştirilmesi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi ve Bir Program Modülü Örneğinin Geliştirilmesi

Electronic Journal of Social Sciences, vol. 10, no. 38, pp. 80–98

Taha Yazar, Tuğba Yelken

2011 Hakemli ulakbim
The Effect of Group Based Activities on the Creativity of Teacher Trainees in a Material Development Course

Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies., vol. 24, no. 2, pp. 191–200

Yelken Tuğba

2011 Hakemli SSCI
Programmed instruction versus meaningful learning theory in teaching basic structured query language SQL in computer lesson

Computers & Education, vol. 55, no. 3, pp. 1287–1299

Yelken Tuğba

2010 Hakemli SSCI
Key competences for lifelong learning The case of prospective teachers

Educational Research and Review, vol. 5, no. 10, pp. 545–556

Mehmet Şahin, Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken

2010 Hakemli Journals Indexed in Eric
Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması A Study to Develop A Scale For Prospective Teachers Democratic Tendency

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 94–108

Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken, Önder Sünbül

2010 Hakemli TR DİZİN
İlköğretim öğretmenlerinin değer kavramına yükledikleri anlamlar

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 39, no. 1, pp. 81–90

Fuziye Ayşe Balcı Karaboğa, Tuğba Yelken

2010 Hakemli SSCI Link
Stratejik planlama uygulamalarına ilişkin İlk ve ortaöğretim okul müdürlerinin görüşleri

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 38–50

Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Lütfi Üredi

2010 Hakemli Endekste taranmıyor Link
Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 94–108

Sait Akbaşlı, Tuğba Yelken, Önder Sünbül

2010 Hakemli Endekste taranmıyor Link
Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve yansıtıcı öğretmen özellikleriyle ilgili görüşleri

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 343–360

Nil Duban, Tuğba Yelken

2010 Hakemli ULAKBİM, EBSCO-CEEAS
İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Atatürkçülük İle İlgili Kavramları Algılamaları

Manas Journal of Social Studies, vol. 22, no. 22, pp. 213–223

Kadir Ulusoy, Tuğba Yelken

2009 Hakemli TR DİZİN Link
İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim Projelerine Yönelik Görüşleri

e-Journal of New World Sciences Academy, vol. 4, no. 3, pp. 923–940

Eda Yalçın İncik, Tuğba Yelken

2009 Hakemli Endekste taranmıyor Link
Özel İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin Niteliksel Olarak Belirlenmesi

Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 318–330

H Kaygan, Tuğba Yelken

2009 Hakemli
Türkiye Almanya ve Danimarka Öğretmen Yetiştirme Programlarının Standartlarının İngilizce Öğretmen Adayı Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Kuramdan uygulamaya Eğitim Bilimleri (KUYEB), vol. 9, no. 44, pp. 2077–2094

Tuğba Yelken

2009 Hakemli SSCI
Öğretmen Adaylarının Portfolyoları Üzerinde Grup Olarak Yaratıcılık Temelli Materyal Geliştirmenin Etkileri

Eğitim ve Bilim, vol. 34, no. 153, pp. 83–98

Tuğba Yelken

2009 Hakemli SSCI
Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Performansa Dayalı Değerlendirme Materyallerine İlişkin Görüşlerinin ve Değerlendirmelerinin İncelenmesi

Journal of Qafqaz University, vol. 3, no. 24, pp. 222235–235

Tuğba Yelken, Devrim Alıcı

2008 Hakemli Index Copernicus International Link
The Danish and Turkish Education Systems - Comparative studies

Unge Pedagoger, vol. 4, no. 4, pp. 23–33

Connie Stendal Rasmussen, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2008 Hakemsiz
İlköğretim 6 7 8 Sınıf öğrencilerinin taşımalı eğitimde karşılaştığı sorunlar Gülnar Örneği

Elementary Education Online(İlköğretim Online), vol. 8, no. 1, pp. 24–35

Mehmet Secer, Tuğba Yelken

2008 Hakemli
Oluşturmacı Consructivist Yaklaşıma Dayalı İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersindeki Etkileri

Eurasian Journal Of Educational Research, vol. 6, no. 24, pp. 22–32

A Arslan, Tuğba Yanpar

2006 Hakemli
İlköğretim Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan El Yapımı ve Teknoloji Temelli Materyallerin Yaratıcılık Boyutları Açısından İncelenmesi

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 12, no. 45, pp. 129–148

Tuğba Yelken, Özlem Koray, Ali Arslan, Ramazan Şükrü Parmaksız

2006 Hakemli Ulakbim, Epsco
Student Teachers s Perception Of İnstructional Technology Developing Materials Based On A Constructivist Approach

British Journal of Educational Technology., vol. 34, no. 1, pp. 67–74

Tuğba Yelken

2003 Hakemli SSCI
The Effect of Content Sequence On Students Achievement In An Undergraduate Chemistry Course

Energy Education Science & Technology, vol. 9, no. 2, pp. 53–58

A Ayaş, Tuğba Yanpar Şahin, B Hazer

2002 Hakemli
Öğretmen Adaylarının Yurt Dışı Hareketlilik Hakkındaki Görüşleri

Üniversite Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 174–181

Fırat Kılavuz, Tuğba Yelken

2022 Hakemli TR DİZİN Link
Investigating Challenges Facing Afghan University Students during COVID-19 Outbreak

Shanlax International Journal of Education, vol. 9, no. 4, pp. 341–351

Sayed Masood Haidari, Sayed Shafiullah, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Pre-service Teachers' Perceptions and Views towards Instructional Technologies: A Study Based upon Synectic Model

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol. 18, no. 41, pp. 3008–3040

Tuğba Yelken, Seda Baysal

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Trainer training program developed for instructors about student-centered teaching-learning processes and its effects: A study of a curriculum development in higher education

International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 13, no. 3, pp. 2981–3000

Mutlu Uygur, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
THE EFFECT OF FLIPPED CLASSROOM MODEL APPLICATIONS ON HIGH SCHOOL STUDENTS’ CLASSROOM ENGAGEMENT AND CLASSROOM LIFE PERCEPTIONS IN TEACHING ENGLISH

International Online Journal of Education and Teaching, vol. 8, no. 4, pp. 2523–2539

Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
The Adaptation of Student Engagement Scale in Higher Education

International Journal of Curriculum and Instruction, vol. 13, no. 3, pp. 3197–3211

Necmettin Kürtül, Akın Efendioğlu, Tuğba Yelken

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Uzaktan Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 28, no. 1, pp. 186–201

İsmail Karakuş, Tuğba Yelken

2020 Hakemli TR DİZİN 12 atıf Link
Ustun Yetenekli Ogrencilerin Egitimine Yonelik Sinif Ogretmeni Adaylarinin Tutumlarinin ve Goruslerinin Incelenmesi

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 13, no. 27, pp. 447–463

Mutlu Uygur, Tuğba Yelken

2019 Hakemli TR DİZİN Link
Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı (SAD) Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 147–164

Gürol Yokuş, Tuğba Yelken

2019 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
Uzaktan eğitim öğrencilerinin Enocta öğrenme yönetim sistemi hakkında görüşlerinin incelenmesi

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. 50, pp. 283–302

Mesut Özonur, Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak

2019 Hakemli TR DİZİN 11 atıf Link
Hizmetiçi Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Trakya Eğitim Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 612–626

Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken, Gürol Yokuş

2019 Hakemli TR DİZİN Link
Felsefe Grubu Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları İle Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 3, pp. 1156–1175

Gamze Tuzer, Tuğba Yelken, Işıl Tanrıseven

2018 Hakemli TR DİZİN 3 atıf Link
Yaratıcı Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 26, no. 4, pp. 1–18

Figen Kılıç, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2018 Hakemli TR DİZİN 2 atıf Link
Foreign Language Learning in Turkey: A Comparative Look at Different Practices in Europe

International Journal of Languages’ Education and Teaching, vol. 1, no. Volume 6 Issue 1, pp. 414–423

Ömer Özer, Tuğba Yelken

2018 Hakemli Turkish Education Index Link
Yenilikçi Materyal Tasarlamanın Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yenilikçilik Düzeylerine Etkisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 857–878

Gamze Yavuz Konokman, Gürol Yokuş, Tuğba Yelken

2016 Hakemli TR DİZİN 11 atıf Link
Hastane Okullarına Yönelik Geliştirilen Eğitici Eğitimi Programının Öğretmenler Üzerindeki Etkisi

Dicle Ün. ziya Göklap Eğ. Fak. Dergisi, vol. , no. 28, pp. 141–141

Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2016 Hakemli Ebscho-Host,DOAJ; DRJI,New Jour, Research Bible, Google Scholar, ASOS, Akademik Dizin, Türk Eğitim İ... 1 atıf Link
Araştırma temelli öğrenmenin fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ve araştırma becerileri üzerindeki etkisi

İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, pp. 708–722

Gülnihal Alkan Dilbaz, Tuğba Yelken, Özgelen Sinan

2016 Hakemli TR DİZİN
Eğitim Fakültelerindeki Öğretim Elemanlarının Hayat Boyu Öğrenme Yeterlikleri İle Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıklarının İncelenmesi

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 3, pp. 872–884

Burak Ayçiçek, Tuğba Yelken

2016 Hakemli TR DİZİN Link
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Süreci Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 175–188

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2013 Hakemli TR DİZİN Link
İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değer Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 195–213

Fuziye Ayşe Balcı Karaboğa, Tuğba Yelken

2013 Hakemli ULAKBİM
Hastane Okullarının Mevcut Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Van YYÜ eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 321–351

Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2013 Hakemli TR DİZİN Link
Hastane Okullarında Mevcut Duruma İlişkin Öğretmen Görüşleri

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 321–351

Halil Kamışlı, Tuğba Yelken, Cenk Akay

2013 Hakemli TR DİZİN
Mersin Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Özgüven Algılarının İncelenmesi

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 35–51

Hatice Sancar Tokmak, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2013 Hakemli TR DİZİN Link
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Süreci Alanındaki Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 175–188

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken

2013 Hakemli Ulakbim
Sınıf öğretmeni adaylarının TPAB lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi Mersin üniversitesi örneği

Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, pp. 665–684

Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken, Hatice Sancar Tokmak

2013 Hakemli ULAKBİM
Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin İlk ve Orta Öğretim Okulu Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Milli Eğitim Dergisi, vol. 41, no. 195, pp. 67–90

Tuğba Yanpar Yelken, Lütfi Üredi, Figen Kılıç

2012 Hakemli TR DİZİN
The Problems Of The International Students Comparison Of Turkey And Belgium

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., vol. 1, no. 1, pp. 58–76

Yanpar Yelken T, Ünal K, Özonur M, Kamışlı H

2012 Hakemli
THE PROBLEMS OF THE INTERNATIONAL STUDENTS COMPARISON OF TURKEY AND BELGIUM ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN PROBLEMLERİ TÜRKİYE VE BELÇİKA KARŞILAŞTIRMASI

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 58–58

Tuğba Yelken, Kerim Ünal, Mesut Özonur, Halil Kamışlı

2012 Hakemli TR DİZİN Link
Avrupa Birliği Ülkelerine Hareketlilik Gerçekleştirmiş Öğretmenlerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına Yönelik Görüşleri

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 07, no. 13, pp. 277–277

Cenk Akay, Tuğba Yelken

2012 Hakemli ASOS (Academia Social Science Index) Link
Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler Sorumluluklar ve Davranış Kuralları

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 80–88

Hasan Gerçek, Mehmet Haluk Güven, Şükrü Oğuz Özdamar, Tuğba Yelken, Turhan Korkmaz

2011 Hakemli DOAJ, EBSCO, ULAKBİM, ASOS Link
Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Uygulanan Fen Ve Teknoloji Dersine Yeni Fen Programına Yönelik Öğrencilerin Ve Öğretmenlerin Görüşleri

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 38, pp. 1–18

M Uygur, Tuğba Yanpar Yelken

2010 Hakemli
Sosyal Bilgiler Dersinde Grup Çalışmasıyla Gazete Küpürlerinden Poster Oluşturma Tekniğinin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri

Milli Eğitim Dergisi, vol. 39, no. 185, pp. 314–327

M Uygur, Tuğba Yanpar Yelken

2010 Hakemli
Changes To The Currıculum Of Primary Schools In Turkey The Perceptıons Of Teachers

e-Journal of New World Sciences Academy, vol. 5, no. 1, pp. 348–366

Tuğba Yelken, Çiğdem Kılıç

2010 Hakemli Index Copernicus
İlköğretim Programlarındaki Ortak Temel Becerilere İlişkin Öğretmen Görüşleri Elazığ İli Örneği

Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, vol. 8, no. 2, pp. 47–54

Nuriye Semerci, Tuğba Yelken

2010 Hakemli ULAKBİM
İlköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine İlişkin Görüşleri

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 31–46

Tuğba Yanpar Yelken, Tuğba Yelken, Işıl Tanrıseven, Lütfi Üredi, Figen Kılıç

2010 Hakemli ULAKBİM
Liselerde Blok Ders Uygulamasının İncelenmesi

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 1, pp. 263–278

T Yalar, Tuğba Yanpar Yelken

2009 Hakemli
İlköğretim Müfettişleri ve Formatör Öğretmenlerin Öğretim Pogramlarında Yer alan Etkinliklerle İlgili Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konusunda Görüşleri Primary School Inspectors and Teachers Views About Teachers Problems and Solutions on Activities in Primary School Curriculum

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 225–249

Tuğba Yanpar Yelken

2009 Hakemli
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tarih Konularının İşlenişinde Hypertext Kullanımı İle İlgili Görüşleri The Opinions of the Class Teachers Candidates Concerning the Hypertext Usage in Teaching History Lessons

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 198–208

K Ulusoy, Tuğba Yanpar Yelken, L Üredi

2009 Hakemli
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kanıt Temelli Öğretim

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 109–123

A Efendioğlu, Tuğba Yanpar Yelken

2009 Hakemli
İngilizce Dersinde Okuma Yazma Becerilerinin Kazanılmasında Oluşturmacılık Temelli Sosyal Etkileşim Modelinin Etkisi

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 189–202

C Akay, Tuğba Yanpar Yelken

2008 Hakemli
İngilizce Dersinde Okuma Yazma Becerilerinin Kazanılmasında Oluşturmacılık Temelli sosyal Etkileşim Modelinin İncelenmesi

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 189–202

Cenk Akay, Tuğba Yelken

2008 Hakemli TR DİZİN Link
Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 191–215

Tuğba Yelken, Öner Çelikkaleli, Burhan Çapri

2007 Hakemli TR DİZİN Link
İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal bilgiler Dersinde Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımları Konusundaki Görüşleri

Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, vol. 1, no. 2, pp. 58–75

Tuğba Yanpar Yelken

2006 Hakemli
Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği

Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 159–172

R Ş Parmaksız, Tuğba Yanpar

2006 Hakemli
10 Sınıf Çözünürlük Konusunda Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Grup Çalışmalarının Kullanılması

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi., vol. 7, no. 11, pp. 113–122

Tuğba Yanpar, B Hazer, A Arslan

2006 Hakemli
The Effects of Group activities on Social Studies Education via Constructivist Approach

Eğitim ve Bilim, vol. 30, no. 138, pp. 86–96

Tuğba Yanpar

2005 Hakemli
Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturmacı Yaklaşımda Öğrencilerin Etkinlik Dosyalarını Yordayan Değişkenler

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 13, no. 2, pp. 513–526

Tuğba Yanpar

2005 Hakemli
Üniversite Öğrencilerinin Lise Eğitimini Algılamaları ve İyileştirme İle İlgili Öneriler

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 381–402

Tuğba Yanpar, R Özen

2004 Hakemli
The Comparison of content sequences on understanding of chemical substances for the university freshman students

Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 6, pp. 85–98

Tuğba Yanpar, B Hazer

2003 Hakemli
Opinions of 5th Grade Students about different kind of materials and concept maps prepared by themselves based on Constructivist Approach in social studies

Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 51–64

Tuğba Yanpar

2003 Hakemli
İlköğretim 3 Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri ve Çoklu Materyal Kullanmanın Öğrenciler Üzerindeki Çeşitli Etkileri

Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 26, no. 276, pp. 23–30

Tuğba Yelken

2001 Hakemli ULAKBİM
2001 İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturmacı Yaklaşımın Devlet Ve Özel Okul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelerine Etkisi

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 463–482

Tuğba Yanpar Şahin

2001 Hakemli
İlköğretim 6 sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelerini Tahmin Eden Çeşitli Değişkenler ve Tahmin Etme Güçleri

Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 3, pp. 133–138

Tuğba Yanpar, Ö S Çakır, B Şahin

2001 Hakemli
İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Çeşitli Değişkenlerin Öğrencilerin Duyuşsal Alanlarını Açıklama Gücü

Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi, vol. 1, no. 19, pp. 43–49

Özlem Sıla Çakır, Tuğba Yelken, Baki Şahin

2000 Hakemli ULAKBİM
İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamların Multimedia Etkililiği

Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 68–73

Tuğba Yanpar

2000 Hakemli
Comparison of Inductive and Deductive Content Sequence on Students Chemistry Achievement Attıtudes and Academic Self Concept

Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi, vol. 1, no. 19, pp. 177–185

N Yörük, Tuğba Yanpar, A İ Bozkurt

2000 Hakemli
İlköğretimde Sosyal Bilgiler ve Matematik Dersinde Çeşitli Değişkenlerin Öğrenme Düzeyini Yordama Gücü

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 14, pp. 45–53

Tuğba Yelken

1998 Hakemli ULAKBİM
İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler ve Matematik Dersinde Öğretmen Öğrenci Etkileşim Sıklığının Denkleştirilmesinin Erişiye Etkisi

Eğitim ve Bilim Dergisi, vol. 22, no. 108, pp. 9–16

Tuğba Yanpar

1998 Hakemli
İlköğretim Okullarında Sınıf İçi Öğretmen Öğrenci Etkileşimi Nasıl Olmalıdır

Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 23, no. 239, pp. 28–31

Tuğba Yanpar

1998 Hakemli
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Çağdaş Eğitim Dergisi, vol. 22, no. 231, pp. 41–43

Tuğba Yelken

1997 Hakemli ULAKBİM
İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretmen Öğrenci Etkileşim Sıklığının Öğrenme Düzeyine Etkisi

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 13, pp. 143–150

Tuğba Yanpar

1997 Hakemli
İlkokul 4 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Benlik Kavramı Ders İçi Öğrenme ve Ders Dışı Çalışma Yolları ile Başarı İlişkisi

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 10, pp. 43–48

Tuğba Yelken

1994 Hakemli ULAKBİM
Ankara İlkokullarındaki II Devre Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği ve Konu Alanlarıyla İlgili Görüşleri

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 9, pp. 257–262

Yanpar Tuğba

1993 Hakemli
Teachers' Opinions Regarding the Turkish Language Proficiency of the Syrian Students in Relation to the Turkish Language Curriculum for the Primary Education Level

JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI, vol. 6, no. 2, pp. 131–160

Kocoglu Ayhan, Yelken Tugba Yanpar

2018 1 atıf Link
The Adoption of Mobile Devices as Digital Tools for Seamless Learning

DIGITAL TOOLS FOR SEAMLESS LEARNING, vol. , no. , pp. 297–324

Yokus Gurol, Yelken Tugba Yanpar

2017 1 atıf Link
A SURVEY STUDY CHARACTERIZING TURKISH PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' TPACK COMPETENCIES

NEW DIRECTIONS IN TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE RESEARCH: MULTIPLE PERSPECTIVES, vol. , no. , pp. 339–356

Yelken Tugba Yanpar, Konokman Gamze Yavuz, Tokmak Hatice Sancar

2015 1 atıf Link
Araştırma becerileri testinin (ABT) geliştirilmesi

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. , pp. 305–332

Gülnihal Alkan Dilbaz, Sinan Özgelen, Tuğba Yanpar Yelken

2012 8 atıf