Social Media Addiction among University Students: The Predictive Roles of Fear of Missing Out, Cognitive Emotion Regulation, and Life Satisfaction
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 54, no. 1, pp. 58–79
Bilge Bakır Aygar, Ali Ammar Kurt, Sinem Evin Akbay
Examining measurement invariance of different SWLS measurement models according to gender
i-manager's Journal on Educational Psychology, vol. 17, no. 3, pp. 8–20
Sena Doğruyol, Bilge Bakır Aygar, Nezaket Bilge Uzun, Asena Yücedağlar
Investigation of the Measurment Invairance of the Social Media Addiction Scale
International Journal of Contemporary Educational Research,, vol. 10, no. 3, pp. 544–554
Mehtap Aktaş, Nezaket Bilge Uzun, Bilge Bakır Aygar
Investigation of differentiation in cognitive emotion regulation strategies according to emotion, experience, and COVID-19 awareness during the pandemic period
International Online Journal of Educational Sciences, vol. 14, no. 2, pp. 564–581
Mehtap Sezgin, Bilge Bakır Aygar, Sena Karakuş, Arzu Gül Topuz
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MUTLULUKLARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİDE ERKEN DÖNEM UYUMSUZ ŞEMALARIN ARACI ROLÜ
Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı, vol. CİLT 2 SAYI 1, no. CİLT 2 SAYI 1, pp. 1–26
Bilge Bakır Aygar, Ali Ammar Kurt
The Relationship Between Mobbing Behaviors Experienced by Teachers and Their Feeling of Relative Deprivation
Education Quarterly Reviews, vol. 5, no. 1, pp. 261–272
Ramazan Karatepe, Bilge Bakır Aygar, Sinem Gündüz
Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Addicta: The Turkish Journal on Addictions, vol. 5, no. 3, pp. 507–525
Bilge Bakır Ayğar, Nezaket Bilge Uzun
Ortaokul öğrencilerinin okul aidiyet duygusu ile okul temelli yalnızlık arasındaki ilişkide okul ikliminin aracı rolü.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 14–27
Bilge Bakır Ayğar, Alim Kaya
THE RELATIONSHIP BETWEEN GIFTED AND UNGIFTEDSTUDENTS’ SELF-PERCEPTIONS AND THEIR PARENTS’PARENTING STYLES: A STRUCTURAL EQUATION MODEL
European Journal of Education Studies, vol. 3, no. 3, pp. 334–350
Bilge Bakır Ayğar, Mehmet Gündoğdu
Comparing Attitudes Towards Violence Among Adolescents Who areVictims or Non-Victims of Violence
New Trends and IssuesProceedings on Humanitiesand Social Sciences, vol. 3, no. 3, pp. 114–121
Binnaz Kıran Esen, Alim Kaya, Mehtap Sezgin, Bilge Bakır Aygar
mersin üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin eşcinsellere yönelik tutumları
uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, vol. 8, no. 41, pp. 769–777
Bilge Bakır Ayğar, Mehmet Gündoğdu, Ayğar Hakan
The Mediating Role of Toxic Relationship Behaviors and Perceived Romantic Relationship Quality in the Relationship Between Loneliness and Life Satisfaction
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, pp. 617–630
Ali Ammar Kurt, Bilge Bakır Aygar
ÇOCUKLAR İÇİN ŞEMA ÖLÇEĞİ: TÜRK KÜLTÜRÜNE UYARLAMA ÇALIŞMASI
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. , pp. –
Bilge Bakır Aygar, Alim Kaya
Beliren Yetişkinlik Ölçeğinin Cinsiyete ve Yaş Gruplarına Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
abant izzet baysal eğitim fakültesi dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 683–694
Nezaket Bilge Uzun, Bilge Bakır Ayğar, Mehtap Sezgin, Arzu Gül Topuz
Üniversite Öğrencilerinde Üstbilişsel Farkındalık Ve Epistemolojik İnancın İncelenmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 276–289
Mehtap Sezgin, Bilge Bakır Ayğar, Mehmet Gündoğdu