Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
Öğretmenim İnovatif, Karakterim Pozitif!: Erken Çocukluk Döneminde Karakter Güçlerinin Desteklenmesi Eğitimi
Karakter eğitiminin birey, aile ve toplum açısından önemi ve faydaları gerek araştırmacılar (Mutluel, 2014; Yılmaz, 2021), gerek milli eğitimin hedef (MEB, 1973) ve vizyonu (MEB, 2023) gerekse de ulusal kalkınma planlarında (2024-2028) belirtilmektedir. Ancak karakter eğitiminde hangi karakter eğitiminin verileceği, hangi yaş grubuna verilmesi gerektiği ve öğretmenlerin yetkinliği hedeflenen başarıya ulaşılmasında oldukça önemlidir. Karakter eğitiminde birçok program mevcut olmakla birlikte Peterson ve Seligman?ın (2004) Pozitif Psikoloji temelli karakter güçleri modeli uluslararası boyutta en popüler yaklaşımlardan olup ruh sağlığına ve iyi oluşa olan faydaları birçok araştırmada kanıtlanmıştır (Geraghty, Wood, Hyland, 2010; Gillham ve diğerleri, 2011; Seligman ve diğerleri, 2006). Karakter eğitiminde hangi yaş grubundan başlamak gerektiği konusundaki en yaygın görüş (Arslan ve Özbey, 2020) okul öncesi dönemi olması gerektiği yönünde olmakla birlikte karakter eğitimi sürecinde öğretmenlerin bu konudaki yetkinlikleri oldukça önemlidir (Ata ve Şahin, 2020). Buna karşın okul öncesi öğretmenlerinin çok yüksek bir oranının karakter eğitimi hakkında eğitim almaya ihtiyaç duyduğu da yapılan ortadadır (Bartan, 2019). Dolayısıyla bu projede okul öncesi öğretmenlerine pozitif psikoloji temelli karakter güçleri eğitimi verilerek karakter eğitimi konusundaki yetkinliklerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Proje kapsamında Mersin ilinde bulunan devlet okulları içerisinden 30 okul öncesi öğretmenine alanında uzman eğitimciler tarafından 5 günlük eğitim programı içeriğinin etkinlikler vasıtasıyla aktarılması planlanmaktadır. Programın etkisi eşitlenmemiş kontrol gruplu ön test, son test, izleme testli deneysel model tasarımı ile incelenmesi planlanmakta olup eğitim öncesi ve sonrasında Karakter Eğitimi Yetkinlik Skalası?ndan (Milson ve Ekşi, 2003) toplanan veriler üzerinde ANOVA ve Kovaryans Analizi istatistik işlemlerinin uygulanması planlanmaktadır. Ayrıca projenin amaçlanan sonuçlara ulaşıp ulaşmadığının değerlendirilmesi için Kelime İlişkilendirme Testi ve Eğitim Programı Değerlendirme Anketinden faydalanılacak olup programın bitiminden üç ay sonra tüm katılımcılarla izleme toplantısı yapılması planlanmaktadır. Proje kapsamında oluşturulacak kitaplar, etkinlikler, şarkılar, eğitim planlarının alanda çalışan tüm öğretmenlerin faydalanması adına sergi, e sergi ve çeşitli medya araçları ile paylaşılması sağlanacaktır.
09.09.2024 – GÖKHAN GÜNEŞ, GÜNEY DENGİZ, BİNNAZ KIRAN, ESİN DÖNMEZLER
Eğitim Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Lisansüstü Eğitim Öğrencilerine Yönelik Araştırma Yöntemleri Eğitimi II
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme alanlarında lisansüstü (yüksek lisans) eğitim gören öğrencilerin bilimsel araştırma modelleri ve yöntemleri ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
24.06.2024 – 29.06.2024 GÖKHAN GÜNEŞ, SÜLEYMAN YAMAN, ERTUĞRUL USTA, BELGİN BAL İNCEBACAK, Ali Batuhan YILDIZ, SONER MEHMET ÖZDEMİR
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EĞİTİMİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EĞİTİMİ
02.10.2023 – 07.10.2023 SONER MEHMET ÖZDEMİR, BELGİN BAL İNCEBACAK, ERTUĞRUL USTA, SÜLEYMAN YAMAN, GÖKHAN GÜNEŞ
Okul Öncesi Öğretmen Adayları İçin Bilimsel İçerik Üretme Sürecinde Etik Eğitimi
Bu etkinlikte 2. sınıfta eğitime devam eden okul öncesi öğretmen adaylarına bilim ve bilim etiğinin önemi ve gerekliliği temel olarak verilmeye çalışılacaktır. Bilim etiğinin sadece lisansüstü süreçlerde lazım olan bir "üst başlık" olmadığı; lisans öğrencilerinin de üniversite eğitimleri sırasında gerçekleştirdiği/gerçekleştirecekleri çeşitli ürünlerin (ödev, materyal, bitirme tezi, vb.) "bilimsel temelde" ve "etik bağlamda" üretilmesi gerekliliğinin önemi vurgulanacaktır. Bu kapsamda bilimsel etik dışı davranışlar, bilimsel etiğin geleneksel engelleri, yazılı kaynakların, internet kaynaklarının, yabancı dildeki kaynakların etik temelde nasıl kullanılacağı kazandırılmaya çalışılacaktır. Kapsam içinde salt bilgi alma yer almayacak, projeye aday seçimi dahil olmak üzere öğretmen adaylarının ilgili konuda uygulamalar yapmasına çaba gösterilecektir.
19.12.2022 – 22.12.2022 CEYHUN ERSAN, NERİMAN ARAL, GÖKHAN GÜNEŞ, NECATİ CEMALOĞLU, ŞÜKRAN TOK, RAMAZAN GÖK, SALİM RAZI
645264 DUVARIN ARKASINDAKİ ÖĞRENME BAHÇELERİ
Bu projenin genel amacı okul öncesi öğretmenlerinin yakın çevrede bulunulan okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitimi okul dışına da taşıyarak çocukların gelişim düzeylerine uygun yaparak yaşayarak okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımları göstergeleri ve kavramları ile bütünleştirerek çevre bilinci kazanmalarıdır. Okul dışı öğrenme ortamları ile; yakın çevrede bulunan öğrenme ortamlarını, yaşadıkları ili daha iyi tanımaları, eğitimin sadece okulda olmadığını, okul öncesi eğitim programında bulunan kazanım göstergeleri ve kavramları farklı ortamlarda da uygulanabileceğini, farklı ortamlarda farklı kurallar olduğunu fark edebilmeleri, bulundukları mekana saygı göstermeleri/uygulamaları ile çevre bilincinin de oluşacağı ve gelecek yaşamlarına yansıtacakları düşüncesiyle proje basamakları oluşturulmuştur.
31.10.2022 – 04.11.2022 GÖKHAN GÜNEŞ, EMİNE YILMAZ BOLAT, FUAT SERKAN SAY
Disiplinler Arası Bakış Açısıyla Çocuklar İçin Felsefe Pedagojisini ve Uygulamaları
Etkinlik, erken çocukluk eğitimi alanında önemli uygulama alanları bulunan çocuk edebiyatı, yaratıcı drama, medya okuryazarlığı ve bilginin yapılandırılma süreçlerinde psiko-sosyal ve kültürel antropolojiyi dikkate alan Dönüştürücü Öğrenme Kuramı penceresinden Çocuklar İçin Felsefe pedagojisini ve uygulamalarını konu almaktadır.
31.01.2022 – 04.02.2022 GÖKHAN GÜNEŞ, VOLKAN ŞAHİN, BELMA TUĞRUL, KAAN BATI, NİHAN AKKOCAOĞLU ÇAYIR, ZÜHAL GİZİR, Esma GEDİK, Ali Batuhan YILDIZ, Sabiha GÜRDEMİR
Hakkari Üniversitesi Lisans ve Ön-lisans Öğrencilerinin Bilimin Doğası ve Epistemolojik Görüşlerinin İncelenmesi
Proje hedefi Hakkari Üniversitesi öğrencilerinin bilimin doğası ve epistemolojik görüşlerinin incelenmesidir.Proje sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin ortalama düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuç, bölümler bazında değerlendirildiğinde lisans düzeyinde eğitim veren bölümlerin (eğitim fakültesi öğrencileri) lehine istatistiksel olarak anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın diğer bir bulgusu da öğrencilerin genel olarak epistemolojik görüşlerinin skeptik eğilimli olmasıdır. Eğitim fakültesindeki öğrencilerin, çocuk gelişimi ve MYO öğrencilerine oranla epistemolojik görüş ölçek puanlarının daha yüksek olduğu ve bu gruplar arasında istatistiksel olarak farklılık olduğu görülmüştür. Epistemolojik görüş alt boyutlarından akıl yürütme haricinde kalan tüm alt boyutlarda eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk gelişimi ve MYO öğrencilerinden istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştıkları görülmüştür. Araştırma bulgularından bir diğeri de epistemolojik görüşler ile bilimin doğası arasındaki ilişkiye yönelik bulunan istatistiksel olarak anlamlı ama zayıf korelasyon sonuçlarıdır.Bu bağlamda proje hedeflediği sorulara ve amaçlara ulaşmıştır. Bunun yanı sıra, proje çıktıları uluslar arası bir bildiri ve ULAKBİM veri tabanında taranan bir dergide yayın olarak kabul edilmiştir.
13.03.2017 – 07.09.2017 GÜLÇİN KAYA, DAVUT AÇAR, GÖKHAN GÜNEŞ, KAAN BATI
Eğitim Fakültesi Öğrenci Gelişimi İzleme Otomasyon Sistemi
Öğrencilerin akademik gelişimlerinin otomasyon sistemine dayalı olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi
04.03.2014 – 04.03.2015 CELAL BAYRAK, KAAN BATI, GÖKHAN GÜNEŞ