User profile picture

Doç. Dr. MERİÇ ÖZGELDİ



  • Yöksis ID 23342
  • Researcher ID MERIC OZGELDI
  • ORCID ID 0000-0002-4623-9397
  • Scopus ID 36008819100
  • Scholar ID HYCXJXEAAAAJ

Birim

EĞİTİM FAKÜLTESİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

ÜAK Temel Alan Bilgisi

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik Eğitimi

19

MAKALE

Detay

38

BİLDİRİ

Detay

0

PROJE

Detay

14

TEZ DANIŞMANLIK

Detay

Son 5 Makale

What's metacognition got to do with the relationship between test anxiety and mathematics achievement?
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, vol. 39, no. 3, pp. 2509–2529 Link 2024
Utilization of Theoretical and Conceptual Frameworks: An Analysis of National Mathematics Education Theses Published in 2019-2023
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 20, no. 2, pp. 284–298 Link 2024
Analysis of Middle School Mathematics Teachers Evaluations of Skill-Based Questions within the Framework of Mathematical Competencies
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 535–583 Link 2024
Unveiling students' explorations of tessellations with Scratch through mathematical aesthetics
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, vol. 54, no. 10, pp. 2103–2121 Link 2022
Farklı Çözüm Yollarının Karmaşıklık Düzeyi ile Sınıf İçi Öğrenci Sorularının Bilişsel Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turkish Studies-Educational Sciences, vol. Volume 17 Issue 5, no. Volume 17 Issue 5, pp. 1015–1051 Link 2022

Son 5 Bildiri

Exploring Preservice Mathematics Teachers' Perceptions and Responses to Student Mathematical Errors: An Analysis of Error Management Approaches
Scottish Educational Research Association Annual Conference (SERA) (27.11.2024 - ) Link 2024
Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenci Hatalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Matematiksel Hata Yönetimi Yaklaşımlarının Bir Analizi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (04.09.2024 - 07.09.2024) Link 2024
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mobil Uygulamaların Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (04.09.2024 - 07.09.2024) Link 2024
Preservice Mathematics Teachers’ Appraisal of Competency Demands in a Mathematical Task
The British Educational Research Association (BERA) (08.09.2024 - ) Link 2024
Middle School Students’ Mathematics Achievement: Do Test Anxiety and Metacognition Matter?
ECER 2023 (22.09.2023 - 25.08.2023) Link 2023